Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 02:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udføre 2 løkker indeni hinanden

Kan man ikke udføre 2 løkker indeni hinanden?

Jeg har et script der i princippet er opbygget således:

Men den bliver bare ved med at vente 5 sekunder uden at løbe databasen igennem igen:

[div]rs = false

For i = 1 to 999

While not rs

WScript.echo "Løber database igennem"

WScript.sleep 2000

rs = true

Wend

'Udfører lidt forskelligt

WScript.echo "Venter 5 sekunder"

WScript.sleep 5000

Next[div]
Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 02:45 #1
Måske kan man bruge sub?
Avatar billede softspot Forsker
20. oktober 2017 - 08:36 #2
Du får den nok kun den inderste løkke til at køre 1 gang, da du sætter rs = false udenfor din for-løkke.

Ryk den tildeling indenfor for-løkken, så vil jeg mene du får din inderste løkke til at køre lidt mere...
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2017 - 09:20 #3
eksempel:

for i=0 to 99 {
gør noget;

while flag=true do {
gør noget 2;
if variabel >=14 then
  variabel=variabel+1
  flag=false;
}

for løkken kører 100 gange
while løkken gør indtil noget et >=14
Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 09:29 #4
Ja jeg kan se det var et dårligt eksempel når jeg ikke sætter rs til false igen.

Dette virker godt nok så man kan godt have 2 løkker indeni hinanden, så er det noget andet der er problemet. Det er et program på 300 linjer, så det vil jeg ikke lige poste her:

rs = false
For i = 1 to 999
While not rs
WScript.echo "Løber database igennem"
WScript.sleep 2000
rs = true
Wend
rs = false
'Udfører lidt forskelligt
WScript.echo "Venter 5 sekunder"
WScript.sleep 5000
Next
Avatar billede softspot Forsker
20. oktober 2017 - 09:39 #5
Hvis det er noget andet, hjælper det jo ikke meget at vise løkkekonstruktionen igen :-)

Du må nødvendigvis vise noget andet kode...

Du kan sende hele koden til mig på cw@softspot.dk hvis du gerne vil have mit indspark...
Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 09:59 #6
Jeg har fundet ud af det. Det var fordi jeg åbnede databaseforbindelsen før for løkken.
Avatar billede softspot Forsker
20. oktober 2017 - 10:37 #7
Det er da kun et problem, hvis du samtidig lukker den inden i løkken...
Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 11:18 #8
#7 Det var nu ikke det der var problemet, uden at forklare det nærmere.

Men det var denne linje der var placeret forkert:

Set RS = Conn.execute(sql)
Avatar billede softspot Forsker
20. oktober 2017 - 11:53 #9
OK, men det ligner nu heller ikke en åbning af en databaseforbindelse, men snarere et kald til databasen for at hente eller opdatere data.

Anyway! Godt du fik løst dit problem.