Avatar billede ErikOlesen Juniormester
20. oktober 2017 - 12:26 Der er 4 kommentarer

Erfaringer med "Få 3 tilbud"

Er der mon nogen her, der har erfaringer med at få 3 tilbud på en håndværkeropgave? Jeg skal have slebet gulve i min lejlighed og har fundet denne side: http://www.gulvafslibningsguide.dk/gulvafslibning-odense.php
Fungerer det? Får man faktisk 3 tilbud? Er de billigere end hvis man selv indhenter tilbud?
På forhånd tak!
/Erik
Avatar billede jalved Ekspert
20. oktober 2017 - 12:47 #1
Hej Erik.

Jeg har ikke erfaring med hjemmesiden. Men hvorfor ikke bare gøre det?

Der står, de samarbejder med Colego, så du kan også bare gå direkte til Colego.dk og indhente dine tilbud. Der er i al fald både kontaktoplysninger og telefonnr. med en telefontid.

Når du har fået dine tre tilbud, så prøver du at ringe til en gulvafsliber efter eget valg - og så har du noget at sammenligne med.

Jeg ved ikke, om der kan være noget med garanti på en gulvafslibing? Man har jo hørt om folk, der har fået lavet noget, de ikke har været så glade for. Men det sker næppe.

Da jeg i sin tid selv skulle have høvlet gulve af, fandt jeg nogle annoncer i de lokale ugeblade og ringede til et par stykker. Prisen varierede ikke så meget.
Avatar billede jalved Ekspert
20. oktober 2017 - 12:48 #2
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. oktober 2017 - 22:28 #3
Der er forskel på ydelserne, nogle sliber en ekstra gang med ekstra fint papir, nogle har lak eller ludbehandling inklusive, nogle sliber dørpaneler med.
Du skal regne med at diverse online ydelser til at finde tilbud ligesom  "just eat" "hotels.com" osv alle tager en solid bid af kagen, derfor er det bedre selv at henvende sig.
Du kan også så tale lidt om hvilket kvalitetsniveau og pris du forventer. Så hvis jeg var dig ville jeg gribe en gammeldags telefon og ringe til tre forskellige lokale.
Vær opmærksom på om de virkelig er lokale når du søger på Google og ikke bar nogle der har søgeoptimeret deres hjemmeside ved at skrive "Gulvafslibning Bagsværd", "Gulvafslibning Herlev" og så videre alle de københavnske forstæder igennem.
Det er min erfaring at der er bedst at finde et lille firma hvor det er gulvmanden selv du forhandler med.
Avatar billede ClaraL Novice
28. oktober 2017 - 20:03 #4
Hej Erik

Mine forældre har faktisk lige fået ordnet deres gulve og brugte faktisk 3 Tilbud. Hverken jeg eller mine forældre kendte til "3 tilbud" tjenesten, men da vi søgte lidt rundt på nettet stødte vi på den her artikel; https://testsektionen.dk/test-hvordan-faar-du-nemmest-dine-traegulve-paene-igen/ som gjorde os bekendte med det. Det fungerer altså bare rigtig godt og en anbefaling herfra skal der i hvert fald også lydes. Håber du finder det du søger.

/Clara.