Avatar billede gadedk Praktikant
21. oktober 2017 - 21:22 Der er 6 kommentarer

NETGEAR ProSAFE GS108T

Hej derude.

Har købt den NETGEAR ProSAFE GS108T switch da jeg skulle bruge POE til en access point. Men har jeg gjort et fejl købe, da jeg ikke kan få den til at levere strøm til min access point.

Efter jeg har læst nærmer på switch, tror jeg ikke den kan levere strøm til enheder, men det er selve switch der kan køre over POE..

Har jeg ret i det.? ;(

https://www.computersalg.dk/i/392224/netgear-prosafe-gs108t-8-port#specsarea
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2017 - 21:32 #1
Som jeg læser den udvidede specifikation, kan den levere PoE på én af de 8 porte.
Denne port må være særlig mærket.
Ekspansion / Konnektivitet
Interface    1 x 1000Base-T - RJ-45 - PoE
7 x 1000Base-T - RJ-45
Avatar billede gadedk Praktikant
21. oktober 2017 - 21:40 #2
sådan læser jeg det også, derfor købte jeg den, da jeg kun skal bruge en POE udgang. Men kan ikke få den til at levere strøm, ved ikke om jeg gør noget forkert
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2017 - 21:56 #3
Jeg kommer i tvivl. Ved en nærlæsning står der
Effekt
Strømenhed    Ekstern strømforsyning
Strømforbrug ved drift    6 Watt
Egenskaber    PoE drevet

Dette kan også læses som krav om strømforsyning over PoE. Formoder der også er mulighed for direkte strømforsyning?
Avatar billede gadedk Praktikant
21. oktober 2017 - 21:59 #4
ja det er der. Der var også en strøm forsyning med
Avatar billede INK Ekspert
21. oktober 2017 - 22:03 #5
Fandt lige denne på Netgears hjemmeside
GS108Tv2 and PoE
The GS108Tv2 is a Powered Device (PD). It is not a Power Sourcing Equipment (PSE). In other words, the GS108Tv2 can be powered by PoE but it cannot provide PoE to other devices. Note that as well as being powered by PoE, the GS108Tv2...

Så bad luck - det er en bytter.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2017 - 12:50 #6
Du har helt ret i din mistanke... - jeg har været på den samme, og valgte den fordi den var "billig" i forhold til andre PoE switche....

Men men men - den ene port der er, er til at strømføde den med.... - nok de færreste der har brug for den funktion. Derfor ligger min stadig i sin originale emballage, hvis nogen ønsker at lege med sådan en :-)