Avatar billede gabby Seniormester
22. oktober 2017 - 23:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SSD HD i min PC. Passer den ?

Hej
Jeg har en lidt ældre stationær PC og kører med de alm. 3.5" SATA HD.
Og kigger på en SSD
Denne : https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?vare=706857

Men så slog det mig... passer den i min PC ? altså er der ikke noget med SATA-300 og SATA-600 ?

På forhånd tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2017 - 23:37 #1
Der er vist ikke meget tvivl om at den som sådan passer i din PC, men der skal en adapter til monteringen af SSD´en, da denne kun svarer til en 2,5" HDD.

https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer

Jeg har selv skiftet HDD´erne i både min stationære og i min bærbare pc med netop Samsung EVO, og dette har jeg ikke fortrudt :-)
Avatar billede gabby Seniormester
22. oktober 2017 - 23:41 #2
okay =)
Men er der ikke noget med Sata-300 og 600 ?
og vil den kunne køre for fuld smæk eller ?
Avatar billede kurtba Ekspert
22. oktober 2017 - 23:47 #3
Det kan man ikke svare på, da du jo ikke oplyser noget om din pc, eller nærmere om dit bundkort. Det er korrekt, at der er forskel på 300 og 600, og 600 er hurtigere. Men Hvor hurtigt du har mulighed for, kan man kun se ud fra specifikationerne på dit bundkort. Men du skriver samtidig, at det er en ældre stationær, og så har den næppe sata 600. Det er bundkortet, som bestemmer hastigheden, så hvis den porte med sata 300, så vil 600 disken bare køre de 300.
Avatar billede gabby Seniormester
23. oktober 2017 - 00:02 #4
Nej det er klart ;)
Her er specs. på pcén :
http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_420

Men jeg bliver ikke så meget klogere syns jeg ud fra specs.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2017 - 00:22 #5
Avatar billede gabby Seniormester
23. oktober 2017 - 00:28 #6
okay =) tak

Jeg har pt. en 7200rpm WD harddisk
Hvor meget hurtigere hvis man kan sige det sådan... vil jeg opleve det med sådan en SSD ?
Avatar billede INK Ekspert
23. oktober 2017 - 03:48 #7
Du vil opleve, at du booter meget hurtigere, ligesom programmer starter meget hurtigt op. Nogle af de interne dataoverførselshastigheder vil formentlig blive 3-5-7 gange hurtigere, men din gamle maskine bliver ikke til en "Ferrari" af den grund. Der findes både tekniske beregninger og diverse benchmark målinger på nettet, og andre her på Eksperten kan sikkert komme med en god teoretisk forklaring herpå.
Jeg har sat SSD diske i både sata 300 og 600 maskiner, og har subjektivt erfaret en klar hastighedsforøgelse, men du må jo afgøre om din maskine er det værd.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 08:07 #8
Helt enig med #7 ink Du kjøre ikke "Ferrari" men uansett så er der så stor forskjell, aldri mer noet annet SSD herlig,  (du må jo afgøre om din maskine er det værd)

Sa Ink Svar ja, etter en tid du finner andre løsninger, da den klar for ny løsning, ut den sett den i et Kabinett til 60 kr på Ebay og du har da en disk for Opp Bakk. Det har jeg gjort, pinner er noe herk men den løsning hjalp poko1 meg med.

Var det en ok Tanke?

Arne
Avatar billede gabby Seniormester
26. oktober 2017 - 23:13 #9
Okay =) SSD´en er købt og det spiller bare :)
jeg takker for hjælpen
Avatar billede 450025 Ekspert
27. oktober 2017 - 01:54 #10
Herlig du er i mål, nå kan du spille 24/7 og Takk for du kom tilbake og fortalte oss hvordan det gikk SSD er jo en Drøm om det ikke er "Farrari" som ink skriv.
Så er det nesten.

Arne