Avatar billede lurup Ekspert
23. oktober 2017 - 21:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søge på flere ark

Hvordan søger jeg med denne formeler på flere ark ??

Denne formel søger på det ark der hedder Elever. Jeg vil gerne søge på 2 ark elever og et der hedder ansatte

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(C5;Elever!$B$1:$Q$373;2;FALSK);"")
Avatar billede jens48 Ekspert
23. oktober 2017 - 23:54 #1
Prøv med:

=HVIS.FEJL(HVIS.FEJL(LOPSLAG(C5;Elever!$B$1:$Q$373;2;FALSK);LOPSLAG(C5;Ansatte!$B$1:$Q$373;2;FALSK));"")
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. oktober 2017 - 07:22 #2
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(C5;Elever!B:Q;2;0));HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(C5;Ansatte!B:Q;2;0));"";LOPSLAG(C5;Ansatte!B:Q;2;0));LOPSLAG(C5;Elever!B:Q;2;0))
Avatar billede lurup Ekspert
24. oktober 2017 - 11:50 #3
Hej igen..Kan man lave så den tager værdien i feltet der står 2 kolonner før i stedet for efter ???

Ved godt det ikke hedder -2 med hvis det gjorde kunne det se sådan her ud

=HVIS.FEJL(HVIS.FEJL(LOPSLAG(C5;Elever!$B$1:$Q$373;-2;FALSK);LOPSLAG(C5;Ansatte!$B$1:$Q$373;-2;FALSK));"")
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
24. oktober 2017 - 12:19 #4
Så skal du, enten, benytte INDEX()/MATCH() eller en bruger-defineret funktion.

Begge metoder er forklaret her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/FOPSLAG/
Avatar billede Mads32 Ekspert
22. november 2017 - 18:43 #5
Hej lurup

Jeg sidder og ser på gamle spørgsmål der ikke r afsluttede, og ser så dette spørgsmål.

Hvis du ikke har lavet en løsning med nye formler er her en lidt nemmere løsning. Kopier blot din kolonne -2 til at være sidste kolonne i din matrix, eller indsæt en formel i den sidste kolonne, der henter fra cellerne i -2
Avatar billede lurup Ekspert
22. november 2017 - 18:58 #6
Tak