Avatar billede tjassi Novice
29. oktober 2017 - 19:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm går ud efter et sekund

Jeg har en ekstra skærm, som jeg bruger til min bærbar når jeg redigerer billeder, men den anden dag gik den pludselig ud.
Når jeg tager VGA stikket ud og sætter det i igen, er der billede i ca et sekund og så forsvinder billeder igen. Tænker I, at det er stikket, der skal skiftes ud, eller er det en ny skærm?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 19:28 #1
Bud:
Tænker det måske kan være noget strømstyring der lukker for skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2017 - 10:05 #2
kan være din bærbar har et profil som gør at den kun viser billede på pcen, og ikke udvidet/clonet - så sætter du skærmen til - den blinker op, så slukker den ned igen, fordi den "ikke skal bruges"
tjek evt. dine skærmindstillinger (ved windows 7, 8 og 10 kan du trykke på Windows-tasten (altså den på tastaturet) + P)
Avatar billede tjassi Novice
30. oktober 2017 - 15:47 #3
Jeg testede lige jeres forslag, men opdagede lige noget nyt.
Når der har været billede på i et sekunds tid, forsvinder billedet faktisk ikke. Det bliver bare så mørkt, at det ligner der ikke er noget billede. Jeg har prøvet at ændre i skærmens instillinger, men det er så mørkt, at jeg ikke kan se hvad jeg laver i instillingerne.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2017 - 15:58 #4
det lyder som om skærmen er død - prøv at sætte en anden pc til skærmen - virker det så?
ellers tyder det meget på, at baggrundsbelysningen er stået af...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2017 - 16:01 #5
Enig med Thomas S. bagrunds belysningen ser ud til at være defekt eller have en dårlig forbindelse.
Avatar billede tjassi Novice
30. oktober 2017 - 22:10 #6
Jeg har desværre ikke andre pc'er, så det kan jeg ikke lige teste.

Mange tak for hjælpen begge to!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2017 - 16:13 #7
Velbekomme :-)