Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. november 2017 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lexmark - S415 - Med streger på print

Min kone har overtaget en brugt Lexmark - S415. Printer

Jeg har fået den til at virke.

Med - helt nye printerpatroner, sat i.

Men :

Når den printer - Er et billede fyldt med streger, tværs over billedet.

1 cm. mellem hver, hvid, streg ... Over hele billedet. A4 - A5
*
Hvordan får vi de streger væk ?

*

På forhånd T*A*K + Med Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. november 2017 - 09:34 #1
På en blækprinter kan det kun skyldes at printhovedet er snavset - nok af gammelt blæk.

Rens det med varmt vand (demineraliseret), sprinklervædske eller isopropylalkohol, evt. i nævnte rækkefølge (det ene er skrappere end det andet).

Eller køb et rensekit - eller helt nyt printhoved (søg lexmark s415 printhoved på google :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. november 2017 - 09:48 #2
TAK : Ole_Madsen
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. november 2017 - 10:19 #3
1. Brug printerens rensefunktion. Der er ofte gemt en rensefunktion i en menu et sted, den renser med blæk.

2. Eller bedre, tag printhovedet ud, tage en underkop med ca. 5mm-1cm lunkent vand i bunden. Sæt printhovedet i underkoppen, så selve printhovedet er dækket af vand. Lad det stå natten over, det kræver tid.

3. Test printeren med denne her udskrift
http://www.datanord.dk/tips-tricks/printertest/
Kig efter om farverne med de enkelte farver udskriver rent og uden striber
Avatar billede jalved Ekspert
01. november 2017 - 10:20 #4
Der er også typisk en funktion i printer-softwaren, hvor man kan bede den om at rense printerhovedet. Måske under menuen "Maintenance".

Hvis dette ikke renser den, så kan du ty til #1.
Avatar billede jalved Ekspert
01. november 2017 - 10:25 #5
#3 Vi var vist enige om det med printerens egen rense-funktion :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. november 2017 - 15:07 #6
Jeg må prøve noget mere -
Har renset - Men ikke grundigt nok. Åbenbart. Stadig striber.

Prøver  andre forslag fra jer -T*A*K
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2017 - 16:00 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2017 - 16:03 #8
Ved ikke om de findes mere, men skal man købe brugt blækprinter vil jeg anbefale man køber en hvor både hoved og beholder udskiftes når der skal ny blæk på.
Havde selv en HP officejet g55 printer jeg havde kørende i 15 år.
Kører nu med laser da de ikke tørrer ud som blæk gør.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. november 2017 - 22:36 #9
De fleste printerhoveder kan renses med vand ved den metode jeg beskrev ovenfor: "Tag printhovedet ud, tag en underkop med ca. 5mm-1cm lunkent vand i bunden. Sæt printhovedet i underkoppen, så selve printhovedet er dækket af vand. Lad det stå natten over, det kræver tid."

Det afgørende er tid - mindst natten over.

Kør den nævnte test hvis der stadig er striber i nogen af grundfarverne skal man i princippet rense den med damp fra en dertil indrettet damp-pistol, men hvem har lige det, prøv i stedet med gentagne "fod" bade i meget varmt næsten kogende vand. Næsten alle blækpatroner kan renses.

Det er ikke nok som test bare at udskrive et tilfældigt foto, du skal bruge en printertest der udskriver hele felter af de enkelte grundfarver ( sort, cyan, magenta, gul ) der må ikke være striber i nogen af dem

Når det virker er det afgørende at skrive ud på printeren jævnligt helst mindst en gang om ugen også i farver ikke bare sort hvid.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. november 2017 - 22:02 #10
Tak til ALLE