Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. november 2017 - 10:11 Der er 4 kommentarer

Exchange 2013/Outlook 2016 - forbindelse/profil-problemer

Hej
Som så mange andre, er jeg stødt ind i et problem med forbindelsen i mellem Outlook og Exchange, og har efterhånden søgt Google tør. Håber I kan hjælpe.

Vi har en bruger med Outlook 2016 installeret på sin bærbar - Outlook kan åbnes, men den står med status "Afbrudt".
Hvis jeg forsøger at genoprette hans profil på den bærbare (eller hvilken som helst anden PC) får jeg følgende fejl:
"Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Filen C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\<bruger-e-mail>.ost er ikke en Outlook-datafil (.ost)."
Hvis jeg skifter til ikke-cache-lagret tilstand får jeg samme fejl, dog uden sidste sætning.
Webmail virker fint for brugeren.

Jeg har forsøgt:
- Genoprette profil (adskillige PC'er)
- Geninstallere Outlook/Office
- Reperation af .ost-fil
- Formindske .ost-fil (fylder ca. 2.7GB)
- Cache-lagret/ikke-cache-lagret tilstand.

Nogen forslag??

Mvh.
Søren
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2017 - 17:56 #1
Har du forsøgt at slette brugerens OST-fil helt og lade den regenere fra Exchange?

Det burde spille - jeg benytter en Exchange 2010 sammen med Outlook 2016 uden problemer.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
03. november 2017 - 07:46 #2
Jeg har forsøgt at opsætte hans konto på en PC uden nogen tidligere mail-konti, så dér har hans .ost-fil ikke været til stede.
Avatar billede clauska Juniormester
05. oktober 2018 - 09:07 #3
Fandt du nogensinde en løsning på dette?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
05. oktober 2018 - 09:50 #4
Jeg oprettede en supportsag hos Microsoft og vi havde en laaang telefonsamtale/e-mail-korrespondance om forskellige løsninger. Jeg er ikke helt klar over hvilken der løste problemet, men umiddelbart oprettelse af en opbevaringspolitik, hvor brugerens mails bliver slettet efter 2 år samt en throtteling-policy på Exchange serveren:

New-ThrottlingPolicy  NoPolicy

Set-ThrottlingPolicy NoPolicy -RCAMaxConcurrency Unlimited -EWSMaxConcurrency Unlimited -EWSMaxSubscriptions Unlimited -CPAMaxConcurrency Unlimited -EwsCutoffBalance Unlimited -EwsMaxBurstUnlimited -EwsRechargeRate Unlimited

Get-Mailbox | Set-Mailbox -ThrottlingPolicy NoPolicy
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester