Hej Som så mange andre, er jeg stødt ind i et problem med forbindelsen i mellem Outlook og Exchange, og har efterhånden søgt Google tør. Håber I kan hjælpe.
Vi har en bruger med Outlook 2016 installeret på sin bærbar - Outlook kan åbnes, men den står med status "Afbrudt". Hvis jeg forsøger at genoprette hans profil på den bærbare (eller hvilken som helst anden PC) får jeg følgende fejl: "Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Filen C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\<bruger-e-mail>.ost er ikke en Outlook-datafil (.ost)." Hvis jeg skifter til ikke-cache-lagret tilstand får jeg samme fejl, dog uden sidste sætning. Webmail virker fint for brugeren.
Jeg har forsøgt: - Genoprette profil (adskillige PC'er) - Geninstallere Outlook/Office - Reperation af .ost-fil - Formindske .ost-fil (fylder ca. 2.7GB) - Cache-lagret/ikke-cache-lagret tilstand.
Jeg oprettede en supportsag hos Microsoft og vi havde en laaang telefonsamtale/e-mail-korrespondance om forskellige løsninger. Jeg er ikke helt klar over hvilken der løste problemet, men umiddelbart oprettelse af en opbevaringspolitik, hvor brugerens mails bliver slettet efter 2 år samt en throtteling-policy på Exchange serveren:
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.