Avatar billede DonSkoD Juniormester
02. november 2017 - 10:11 Der er 4 kommentarer

Exchange 2013/Outlook 2016 - forbindelse/profil-problemer

Hej
Som så mange andre, er jeg stødt ind i et problem med forbindelsen i mellem Outlook og Exchange, og har efterhånden søgt Google tør. Håber I kan hjælpe.

Vi har en bruger med Outlook 2016 installeret på sin bærbar - Outlook kan åbnes, men den står med status "Afbrudt".
Hvis jeg forsøger at genoprette hans profil på den bærbare (eller hvilken som helst anden PC) får jeg følgende fejl:
"Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Filen C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Outlook\<bruger-e-mail>.ost er ikke en Outlook-datafil (.ost)."
Hvis jeg skifter til ikke-cache-lagret tilstand får jeg samme fejl, dog uden sidste sætning.
Webmail virker fint for brugeren.

Jeg har forsøgt:
- Genoprette profil (adskillige PC'er)
- Geninstallere Outlook/Office
- Reperation af .ost-fil
- Formindske .ost-fil (fylder ca. 2.7GB)
- Cache-lagret/ikke-cache-lagret tilstand.

Nogen forslag??

Mvh.
Søren
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2017 - 17:56 #1
Har du forsøgt at slette brugerens OST-fil helt og lade den regenere fra Exchange?

Det burde spille - jeg benytter en Exchange 2010 sammen med Outlook 2016 uden problemer.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
03. november 2017 - 07:46 #2
Jeg har forsøgt at opsætte hans konto på en PC uden nogen tidligere mail-konti, så dér har hans .ost-fil ikke været til stede.
Avatar billede clauska Juniormester
05. oktober 2018 - 09:07 #3
Fandt du nogensinde en løsning på dette?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
05. oktober 2018 - 09:50 #4
Jeg oprettede en supportsag hos Microsoft og vi havde en laaang telefonsamtale/e-mail-korrespondance om forskellige løsninger. Jeg er ikke helt klar over hvilken der løste problemet, men umiddelbart oprettelse af en opbevaringspolitik, hvor brugerens mails bliver slettet efter 2 år samt en throtteling-policy på Exchange serveren:

New-ThrottlingPolicy  NoPolicy

Set-ThrottlingPolicy NoPolicy -RCAMaxConcurrency Unlimited -EWSMaxConcurrency Unlimited -EWSMaxSubscriptions Unlimited -CPAMaxConcurrency Unlimited -EwsCutoffBalance Unlimited -EwsMaxBurstUnlimited -EwsRechargeRate Unlimited

Get-Mailbox | Set-Mailbox -ThrottlingPolicy NoPolicy