Avatar billede pegazuz Mester
02. november 2017 - 15:43 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Formattering at HP 840 laptop - hvorledes?

Hey, har arvet en HP 840 laptop fra arbejdet og vil gerne have den formattering tilbage til oprindelig opsaetning. Har ingen format disk eller noget. Efter F9 i opstarten faar jeg foelgende valgmuligheder:

- OS boot manager
- Notebook Ethernet IPV4
- Notebook Ethernet IPV6
- Boot from EFI file

Hvad er bedste fremgangsmaade her? Kan jeg bruge noget af overnstaaende eller skal jeg bestille en ny disk eller noget andet?

Mvh
Jakob
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 15:54 #1
Man kan downloade Windows:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/
Hvilket system har den kørt?
Avatar billede pegazuz Mester
02. november 2017 - 16:23 #2
har koert windows 7 og senest blevet opgraderet til windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 16:28 #3
jamen så skal du vel bare hente Windows 10 ned på en usb pind og installere om?

Man downloader værktøjet og kører det.
Undervejs får du et valg om det er dvd eller usb du vil gemme på.
Vil klart anbefale usb da det er klart når værktøjet er færdigt, og langt hurtigere når du skal installaere
Avatar billede pegazuz Mester
02. november 2017 - 18:21 #4
jeg har ikke nogen product code. Kunne jeg selvfoelgelig koebe. noget forslag til bedste sted at koebe?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 18:24 #5
Du behøver ikke nogen kode da oplysninger ligger gemt hos Microsoft da den formodentligt blev opgraderet gratis ikke?
Den bør genaktivere uden problemer :-)
Avatar billede pegazuz Mester
02. november 2017 - 19:01 #6
computeren kom med firma windows licens saa ved ikke om det er noget der kommer automatisk. jeg skal bruge en licens for at kunne downloade ny version
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 19:15 #7
Hvis du downloader en Win 10 fra en anden maskine end firma computeren, så bør du kunne hente den uden kode. Har ikke oplevet at jeg skulle oplyse om koder når jeg har hentet.
Du skal selvfølgelig vælge den version som firma pc kørte.
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2017 - 19:45 #8
Helt enig med 220661. Brug linket i #1 og lav en usb-pind.
Hvis du undervejs i installationen bliver bedt om licenskode, så springer du bare over og færdiggør installationen. Win10 vil efterfølgende blive aktiveret automatisk.
Avatar billede pegazuz Mester
03. november 2017 - 14:00 #9
Naar jeg bruger linket, saa spoerger den med et samme om en licens kode foer jeg kan downloade.
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 14:42 #10
Du skal downloade værktøjet, det kræver ikke licensnøgle. Måske under installation senere, men det springer du over, og så aktiverer den selv efterfølgende.
(virkede for ca. 1 uge siden, men jeg har ikke flere maskiner, hvor jeg kan prøve en installation).
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 15:40 #11
Hvilken pc henter du fra? Jeg skrev før at du kunne hente fra anden pc. Her skal du med garanti ikke skrive nogen kode.
Avatar billede pegazuz Mester
09. december 2017 - 20:58 #12
fik det til at virke. tak for svarene
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2017 - 07:41 #13
Super. Velbekomme :-)