Avatar billede hkprofil Forsker
02. november 2017 - 16:19 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

G-mail papirkurv

Hvis man ikke har en papirkurv på g-mail, er der så nogen der ved hvordan jeg opretter en? Problemet er, hvis jeg fortryder en mail, jeg netop har slettet? Hvor er den?
mvh
hkprofil
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2017 - 16:22 #1
G-Mails papirkurv hedder vel arkiveret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2017 - 16:33 #2
Nej, arkivering er blot at fjerne mail en fra alle foldere (etiketter). Den ligger der stadig.

Papirkurven er der skam - den kaldes "Papirkurv" :-) - mails her i slettes automatisk efter 30 dage.
Avatar billede hkprofil Forsker
02. november 2017 - 16:33 #3
I arkiver, ligger nøjagtig de samme som i indbakken, og de er ikke slettet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2017 - 16:34 #4
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2017 - 16:36 #5
#2
Så det nu da jeg loggede ind
Avatar billede hkprofil Forsker
02. november 2017 - 16:39 #6
Når jeg trykker på papirkurv, slettes mailen omg. og der ligger intet tilbage?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. november 2017 - 16:40 #7
Jeg har en der hedder "unwanted", men der ligger heller ikke noget i?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 16:44 #8
En anden bruger herinde havde også problemer med Gmail sammen med Google Crome og papirkurv
Han kunne ikke se indholdet af de slettede mails i papirkurven.
Hans løsning var at fjerne Crome med Revo Uninstaller Free, og herefter lave en ny installation af Crome. Når dette var gjort, virkede hans papirkurv igen.

Ved ikke om det kan løse dit problem, og om du bruger Crome som browser?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. november 2017 - 16:52 #9
Yes jeg bruger Crome - og det er da en mulighed at prøve det - hvis jeg kan finde ud af det ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. november 2017 - 17:01 #10
Jeg tænker også lige: Du bruger ikke en mailklient (mailprogram på PC´en eller telefonen), som er sat til at tømme papirkurven med det samme?

Jeg kan ikke se det skulle have noget med Chrome browseren at gøre, men vil da heller ikke afvise det :-) - prøv først at tilgå via en anden browser....
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 17:02 #11
Revo kan hentes her: https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html.
Programmet bruger den almindelige afinstallations måde, men derudover opsøger den filer mapper og register oplysninger som du vælger og sletter.
Når programmet har slettet, så installerer du Crome på ny.
Håber det gør at du får en synlig brugbar papirkurv i Gmail.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 17:04 #12
Avatar billede INK Ekspert
02. november 2017 - 19:40 #13
På min g-mail konto på webmail, findes en mappe, der hedder Alle-emails. Der ligger alle mails også de slettede.
Husk Google glemmer aldrig!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2017 - 09:40 #14
@ink - det er ikke standard opførsel - det må være sat specielt et eller andet sted (eks. i en IMAP klient) at den skal arkivere og ikke slette "slettede" mails :-)

https://support.google.com/mail/answer/7401?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2017 - 09:41 #15
I øvrigt et par fejlsøgnings tips gennerelt: https://support.google.com/mail/answer/7015314
Avatar billede hkprofil Forsker
03. november 2017 - 10:40 #16
Jeg har lige konstateret, at jeg på min mobil, har, i g-mail, en papirkurv hvor alle slettede mails ligger :-) dvs at det må være Crome der er noget galt med.....
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 11:13 #17
#14 Du har sikkert ret, men jeg checkede lige indstillinger for min G-mail (webmail).
Her er der en systemmappe, der hedder alle e-mails. Den kan så være vist i IMAP eller skjult. Emnet bør nok undersøges lidt nærmere, for i givet fald kan det redde mange.
Kunne du prøve at se, om det også gælder din konto?
Avatar billede hkprofil Forsker
03. november 2017 - 11:31 #18
Er det denne i indstillinger du hentyder til?

Send og arkivér
Flere oplysninger
    Vis knappen "Send og arkivér" i besvarelsen
    Skjul knappen "Send og arkivér" i besvarelsen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. november 2017 - 11:42 #19
Nej, det lyder bare til at være et spørgsmål om at vise en knap.

Har du prøvet i eks. Internet Explorer? (før du rister Chrome :-)

Jeg kan desværre ikke teste selv, da jeg udelukkende tilgår min gmail via webbrowsere og gmail app´en på min telefon - jeg har ingen IMAP klienter der tilgår den...

Men går man i en webbrowser i indstillinger for gmail, og hen på fanen for "Videresendelse og POP/IMAP" er der følgende valgmuligheder:

Når jeg markerer en meddelelse i IMAP som slettet:
    Automatisk sletning til - opdater serveren øjeblikkeligt. (standard)
    Automatisk sletning fra - vent på, at klienten opdaterer serveren.

Når en meddelelse er markeret som slettet og slettet fra den sidst synlige IMAP-mappe:
    Arkivér meddelelsen (standard)
    Smid meddelelsen i papirkurven
    Slet meddelelsen permanent med det samme

Det kan nok betale sig at kigge på disse :-)
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 11:47 #20
Det er under g-mail - indstillinger - fanen: etiketter. Her er en liste over systemetiketter, hvor "alle e-mails" er en standard.

Endvidere er der under g-mail - indstillinger - videresendelse og POP/IMAP:
IMAP adgang:

Når en meddelelse er markeret som slettet og slettet fra den sidst synlige IMAP-mappe:
    Arkivér meddelelsen (standard)
    Smid meddelelsen i papirkurven
    Slet meddelelsen permanent med det samme

Her er der hos mig markeret standarden, dvs. alt arkiveres!
Det kan man selvfølgelig ændre til én af de to andre muligheder.
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 11:49 #21
Nå #19 0g #20 har krydset hinanden, men det er samme emne og henvisning.
Avatar billede hkprofil Forsker
04. november 2017 - 13:59 #22
Jeg er bange for, at jeg ikke helt har styr på jeres forslag, og tør ikke slette Crome, derfor vil jeg nøjes med at finde mine slettede/fortrudt slettede filer, på min mobil. Jeg takker mange gange for jeres engagement.
mvh
hkprofil
Avatar billede brasso Forsker
17. januar 2022 - 12:57 #23
Ude i venstre side ligger der en lodret liste med dine mapper ( i Google Browseren), Hvis du ikke kan se mapperne(etiketterne), kan du slå visningen til og fra ved at klikke på de 3 vandrette linjer oppe til venstre. Når du scrooler helt ned i bunden ligger der følgende (Hvis du har mange etiketter er der vist en pil nedad "Flere", denne skifter ved klik på den fra "Flere" til "Færre".
Vigtigt
Chatsamtaler
Planlagt
Alle mails
Spam (Husk at gennemgå/tømme denne med jævne mellemrum)
Kategorier
Administrer Kategorier
+ Oprert ny etiket
-------------------------------------
Sådan ligger de i hvert fald i min Google browser
Avatar billede brasso Forsker
17. januar 2022 - 12:59 #24
PS: Det er da godt ok en gammel tråd ser jeg lige. Den burde måske afsluttes/lukkes på den ene eller anden måde.
Avatar billede hkprofil Forsker
18. januar 2022 - 14:22 #25
Jeg afslutter lige.....