Avatar billede Michael Mørck Praktikant
02. november 2017 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Slettet ALT ligger i papirkurv.

Hej,

Jeg ville slette min gamle computer så min søn kunne få den. Desværre slettede den alt også mit google drev.. vidste ikke det kunne lade sig gøre, men det skete.
Så nu ligger der omkring 8000 emner i min papirkurv..? Kan "lægge tilbage" et efter et, men det tager vel et par år .. :-)

Er der nogen som kan hjælpe med at genskabe alt igen???
Har kigget på nettet og kan se at jeg kan downloade forskellige programmer, men vil lige høre jeg først, før jeg begynder på alt muligt... :-)

På forhånd tak.
Michael
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. november 2017 - 23:59 #1
Prøv her:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/838461

Håber det kan lykkes.
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 00:25 #2
Du har sat spm. under Mac, så jeg formoder det er en Mac.

I papirkurven kan du markere flere emner samtidigt. Tryk på første emne og så gå ca. 100 emner frem og klik samtidigt med at shift knappen er trykket ned. Nu er mange elementer så markeret. Højreklik og "læg tilbage". Gentages ...
Du kan sikkert også markere alle eller måske 1000, men vær ikke for grådig, så maskinen går i knæ.

Du kan også lige checke om du har synkroniseret sletningen til Google Drev på din konto i skyen. Hvis ikke de er slettet her, så kan du jo bare logge ud på din gamle Mac. Logge ind på din nye maskine, oprette Google Drev og den vil så synkronisere baglæns.

Den første løsning forudsætter du ikke har tømt papirkurven ;-)
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2017 - 00:31 #3
Såfremt du har slettet også på Google Drev i skyen, så ligger dine filer stadig i Drevets papirkurv. Herfra kan de også gendannes efter samme princip som ovenfor. Google glemmer aldrig, så hvis du ikke har tømt papirkurven i en browser (Safari, Chrome eller ...), så ligger det der stadig.
Avatar billede Michael Mørck Praktikant
05. november 2017 - 15:51 #4
mange mange tak for jeres input... Jeg har gendannet alt i Googledrev papirkurv, så det er jo fint. Det er ikke alle mine mapper som der er noget i, men jeg kan faktisk heller ikke huske hvad der rent faktisk var i dem, såååå :-).
Til gengæld ligger der stadigvæk mange tusinde filer i mim "alm" papirkurv.. nogle er de samme som er lagt tilbage i Google Drev, så er lidt forvirret, må jeg nok indrømme...
Kan heller ikke dobbelttjekke alle, så ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal gøre..

Har kigget på forskellige recovery programmer, men er lidt tøvende, da jeg tidligere prøvede et og så havde jeg pludselig alle mulige mærkelige ting på min computer.. heldigvis ser det ud til jeg har fået dem fjernet.. ??

Så hvis nogen kender noget til et stabilt program til Mac, så vil jeg meget gerne høre og prøve det..

Indtil da, mange tak for at I tog jer tid.

Vh / Michael