Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 17:06 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Win 7 licens "Pris"

Har lige geninstalleret en HP pavillon fra ca 2006 med frisk en Vista 32 bit.
Og ja.. Maskinen genvandt alle sine kræfter.

Men Vista er efterhånden en prøvelse i hverdagen (forældet) så overvejer en Win 7, som alle drivere findes til.

Ser på nettet at en Win 7 licens koster helt nede FRA ca 150 kr ??? Kan det virkelig passe, at prisen er kommet helt derned nu ??

Der skal absolut IKKE Win 10 på den computer ;)
( Problem med drivere )

Bare et eksempel:
https://www.tresbizz.com/dk/da/windows-7-professional-32-64-bit-prod.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunnercpc
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:17 #1
Hvad har du gjort for at køre Win 10 på den?
Jeg havde også problemer med en Acer Ferrari med netkortet, hvor en driver ikke var signeret. Her deaktiverede jeg blot driversignering og netkortet kom til at virke.
Og en anden hardware der ikke var nødvendigt blev deaktiveret.
Så kørte den perfekt med Windows 10.
Ja jeg har set tilsvarende priser ja men har ikke prøvet om de virker.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 17:20 #2
#1 ;)

Hverken SKAL eller VIL have win 10 ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:21 #3
Ha ha
Ok ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. november 2017 - 17:25 #4
Og du er sikker på at den frivilligt henter opdateringerne til Win 7?
God fornøjelse :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:26 #5
#4 Også min tanke.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 17:36 #6
#3 og #4

Ja ;) Den korte forklaring er, at jeg har en 100 % identisk maskine, som også er født med Vista.
Den lagde jeg for et par år siden en Win 7 på. ( Men til en noget anden pris, så jeg ikke vil ofre nu.

Og alle drivere findes hos HP.
Og endnu bedre, så har jeg gemt samtlige downloade driver inkl. installation af dem i en mappe.
Så skal ikke engang ud og hente dem hjem igen. Bare installere dem ;) ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. november 2017 - 17:46 #7
Nx  7300 Fra 2006-Med nyeste opdatering 1709.
https://ibb.co/j7yUoG
Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 17:50 #8
#7 Hvordan markere man som " ABSOLUT ikke løsning" ??? ;) ;)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
03. november 2017 - 17:52 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2017 - 17:59 #11
Hopper af her igen Michael. Held og lykke med Windows 7 :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 18:01 #12
#11 fint nok.. Jeg bare både gammel og ISÆR stædig ;) :)
Avatar billede Mikael Ekspert
03. november 2017 - 18:04 #13
#9 og #10 Interessant. Tak ;)

Kender godt metoden med sprogpakke.. Det måtte jeg også gøre på denne Vista ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. november 2017 - 05:37 #14
Jeg syntes godt om #12 Mikael for faktisk jeg også er Sta man blir det med årene, ikke til og undgå det.

Nå tror jeg det ikke selv, men stadig høre jeg dette fra Kjerringa. Mulig hun har rett.

Hvorfor har du så imot Win10. Jeg vet at der en del igjen, jeg syntes den er ok  gå Bakk kunne jeg ikke tenke meg.

Men fint å få konstatert at vi er Stae begge 2, alder får vi jo ikke gjort noe med.
Arne
Avatar billede Mikael Ekspert
04. november 2017 - 07:07 #15
Så er der kastet 23 kr efter denne ;)
Licens og link til 32/64 bit win 7 er modtaget pr. mail efter 5 min.

Har ikke downloadet og installeret endnu.. Vender tilbage, om jeg er blevet "røvet" for 23 kr eller ej ;) ;)

https://www.ebay.com/itm/192353039352
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2017 - 07:39 #16
#15 Det er et kup hvis det virker :-)  Hvis det ikke virker er der jo heldigvis andre måder at gøre det på. Men det bliver en ny historie :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. november 2017 - 09:16 #17
#16.. Ja det kan blive en ny historie ;)

Men pt. så har jeg downloadet Win 7 fra det link jeg fik for 23 kr på mail i aftes.
Både 32 og 64 bit versionen af "ultimate" uden problemer.

Har også uden problemer lagt 64 bit versionen over på en 16 gb usb pind med "Refus"

Den win 7 er på tysk. Men regner stærkt med, at det blot er at installere en dansk sprogpakke EFTER installationen. Det BURDE "ulitimate" klare uden problemer ?

Nu skal jeg så bare lige finde en "tom" SATA HD, inden jeg installere. "Gider" ikke at smadre den nuværende HD med Vista´en. HVIS "lortet/licensen ikke er ok. ;) ;)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
04. november 2017 - 09:38 #18
Det virkede for mig, godt nok med Win 10, men ved en Office 365 måtte jeg spørge sælger om et nyt link til dansk 2 gange, før det danske link virkede.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. november 2017 - 09:44 #19
#18 Ja det har jeg også tidligere prøvet (Andet firma).. Det er det som kan ske.

Og det er præcis det som skiller de seriøse fra de mindre seriøse fra.
HVIS de gider at løse problemet ;)

Men til knapt 23 kr, så tja.. Virker det ikke, så er det bare en oplevelse rigere ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2017 - 12:17 #20
#19 Jamen vi glæder os til at høre om det Michael :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. november 2017 - 12:31 #21
#20 Skal nok vende tilbage.

Der går nok et par dage.. Skal lige have pillet ex konens ekstra SATA hd ud af hendes tilsvarende bærbare HP.

Uden at hun opdager det ;) ;)

Mit lager af tomme SATA harddiske er desværre nede lige pt. ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
04. november 2017 - 14:17 #22
Jeg bakker ut lykke til videre.
Arne.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. november 2017 - 16:40 #23
Så kom dagen for installation af den Win 7 til 23 kr ;)
Jeg valgte 32 bit udgaven lagt på en USB pind med Refus.
Fjernede de "gamle" harddiske med Vista.
Smed en TOM hd i computeren og genstartede med USB pinden.

Alt som det "plejer"  Win 7 begynte at installere og godtog "aktiveringskoden som medfulgte "købet" til de 23 kr.
Som ventet, så VAR den udgave af Win 7 på tysk. Men jeg kan læse tysk.
Ellers er tysk til at forstå, hvis man tidligere har installeret Win 7

Startede med at "søge update" Der kom MANGE vigtige og valgfrie.
247 stk ialt. Valgte ALLE.. Inkl. sprogpakken med DANSK.

Nu har jeg en dansk Win 7 ultimate til 23 kr ;)

Mangler lige pt. at hente et par drivere fra HP. Ingen problem ;)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. november 2017 - 16:55 #24
Godt du ikke brugte  150 kr på det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2017 - 18:25 #25
Super Michael :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
05. november 2017 - 19:52 #26
Har lige et tip til denne Win 7 ultimate ;)
Når første update er klar, så slå update/installation af alle andre sprog end Engelsk og Dansk i sprogpakken..
Det glemte jeg, så nu er alverdens sprog med i sprogpakken. Hvilket bare tager tid at installere, og bare fylder ;)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
05. november 2017 - 20:01 #27
kopieret fra linket i #10

Sådan fjerner du en Windows 7-sprogpakke

Hvis du vil fjerne en sprogpakke, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
Klik på Start, og skriv derefter Fjern grænsefladesprog i feltet Start søgning.
Klik på Installer eller fjern grænsefladesprog.
Klik på Fjern grænsefladesprog.
Vælg det eller de sprog, du vil fjerne, og klik derefter på Næste.
Følg resten af fremgangsmåden for at fjerne dette eller disse sprog.
Avatar billede Mikael Ekspert
06. november 2017 - 08:53 #28
#27.. Ja korrekt ;)

Men anbefaler bestemt, at man ikke henter "valgfrie update" sprogpakker man ikke skal bruge. De skal bare "skjules" når de dukker op i "update" ..
Unødvendige sprogpakker fra valgfrie update, tager en krig når de helt unødvendigt installeres. Og ER de først installeret, så tager det samme "krig" at afinstallere dem efterfølgende ;)

Iøvrigt så kom Dansk sprogpakke først i 3. kæmpe store update. Så man må leve med Tysk sprog indtil den danske dukker op i update ;)

Men igen.. Kun 23 kr ;) ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2017 - 10:42 #29
Jeg Bakket ut i #22 Mikael tema var nok ikke så interesant for meg selv men for dem jeg stiller opp for ja, Win 7 er ikke borte men for meg, jeg vender ikke tilbake.

Nå er det mitt valg dette og at vi står for egne meninger er jo flott, da vil jeg bare få Gratulere og du har fått god hjelp av Andershoegh flink han og så 23 kr utrolig du er på god tur med språket også, jeg klare Tyak fint, men mine venner som sliter og vil ha Win 7 må nok ha Norsk må bare sjekke lidt, tenker det går ann.
Ha det godt da.
Arne.
Avatar billede posten Ekspert
06. november 2017 - 19:50 #30
nu er der jo godt 1 mdr. til vi skal danse om juletræet så jeg ville slå koldt vand i blodet håbe på lidt pengegaver under det samme træ og derfor ville få råd til en bedre pc og håbe på at du vil gå en STOR bue uden om hp og købe en pc der er langt en sprit ny win 10 i (slipper for div driver/install problemer) håber på dine veje du får en dejlig indbringende jul
Avatar billede milter Ekspert
06. november 2017 - 21:51 #31
@ Mikael.
Tak for dine opføgninger på dit oprindelige spørgsmål. Jeg skal snart i gang med at installere Win7 i dual boot på en ny maskine med Win10 pga. driverproblemer med en scanner. Men, jeg vil nok fravælge alle opdateringer af alle slags, så snart jeg har stabil forbindelse til scanneren.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
07. november 2017 - 07:44 #32
#30

Det er en oplevelse at have fået installeret win 7 ultimate for 23 kr., så jeg tror, du bliver så glad ved det, at det bliver svært at smide din pc ud, når den tid kommer.
Sådan havde jeg det lidt :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 08:33 #33
#31.. Opdateringer eller ej ??? De kan kan ikke undværes i dette tilfælde.

Selvom at det er Win7 sp1 Ultimate til 23 kr, så kommer der et hav af opdateringer.
Nogen mere nødvendige end andre. Bl.a. kom samtlige drivere helt automatisk.

Mere væsentligt er sprogpakken. Som udgangspunkt var denne Win 7 med tysk som hovedsprog. Og iflg. Microsoft, så "oversætter" sprogpakker, som kommer med update, næsten 100 % dansk. Hvor sprogpakker hentet andet sted, typisk kun oversætter ca. 80 %.
Det eneste der er tilbage af det tyske, er teksten på skærmen når computeren lukkes. Absolut til at leve med.

#30 Nu var alternativet IKKE, at smide den computer til skrot. Men om det kunne betale sig at udskifte den oprindelige Vista med et billigt alternativ. Det KUNNE have været en Linux. Men til 23 kr + lidt fritid, så er en win 7 alt andet lige, det bedste alternativ til mit brug. (Eksisterende programmer m.m.)

Computeren ( HP Pavillion DV7 1200-EO fra 2006 ) er rigeligt til hverdags brug. Den blev indkøbt brugt til min nu afdøde far, til en billig penge. Og da jeg yderligt har en del andre (Stationære og bærbare) så er mit behov for en ny (heller ikke i julegave) ikke eksisterende. ;)  Og slet ikke med Win 10 ;)

#32 Alt i alt, så er forsøget på at "modernisere" en ældre brugbar computer til en meget billig penge lykkedes. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 09:00 #34
Som nævnt er det ingen hurtigløber.. Men alt rigeligt.
Og til de 23 kr så ER medfølgende licens "ægte" ;)

https://i.imgur.com/CinYhMK.png
Avatar billede Andershoegh Seniormester
07. november 2017 - 12:11 #35
Jeg har ingen steder skrevet at alternativet var at  smide den til skrot.  Men skrevet at du bliver så glad ved at have den at det bliver sværet at smide den ud, når den tid kommer.

Håber du kakn se forskellen
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2017 - 17:36 #36
#35 Næ.. Den del af svaret var også markeret som svar til svar #30 ;) ;)