Avatar billede erlandsen Seniormester
04. november 2017 - 09:55 Der er 2 kommentarer

Netværksproblemer

Vi søger en der kan hjælpe med at få vores relative beskedne netværk til at fungere.

Vi er 6 computere (Windows 10) der er i en hjemmegruppe, hvor vi skal dele en MS Access database, da deling af en Access database ikke virker i Dropbox m.m.

Pt. har vi problemer med at se hinanden (forbindelsen til de andre forsvinder pludselig uden at vi ændrer på indstillingerne) og derudover skal vi have indstillet Windows Firewall på den der har databasen, så de andre kan tilgå den (kan ikke få det til at virke uden at slå den fra).

Vi er placeret i Vig.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. november 2017 - 10:33 #1
Det har jeg altid syntes var problematisk.. HVIS/NÅR den database KUN ligger på en af de 6 computere i har.

Syntes at det er meget nemmere og simpelt, når databasen m.m. som skal deles, ligger på en ekstern HD koblet på routeren.

Måske er jeg bare "gammeldags" ??? ;)
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. november 2017 - 10:43 #2
Det har du fuldstændig ret i - men det skyldes udelukkende mine IT mæssige begrænsninger.

Vi har haft dette til at fungere i 10 år - inden vi opgraderede til windows 10