Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan undgår man Paypals lidt høje kurs

Når man køber ting på Ebay med Paypal, kan man godt vælge at se prisen i den originale valuta - og ikke danske kr.

Men i det øjeblik, man vil købe varen, så dukker Paypal op og veksler beløbet om til kr. til deres egen lidt høje kurs.

Er der nogen måde, man kan undgå, at Paypal omregner beløbet, så man bruger sin egen banks vekselkurs - og ikke Paypals?
Avatar billede ebea Ekspert
07. november 2017 - 23:14 #1
Nej, ikke som du stiller spørgsmålet. Der har du jo valgt at acceptere paypal's betingelser, som siger at der er en "dårligere" vekselkurs når der veksles til lokal valuta (danske kroner); nye betingelser, kom for et par dage siden, hvor du netop skulle tage stilling (acceptere) til det spørgsmål, eller alternativt lukke din konto.

Men du har en mulighed for at oprette dig en konto i din bank, hvor du kun bruger den valuta som du ønsker at handle i (Euro, eller $). Derved har du ikke nogen omregningskurs at forholde dig til, men får det beløb som du har handlet i, minus et Paypal gebyr, som er obligatorisk!
Og når du skal have disse vekslet til Danske kroner, er bankens kurs som regel bedre. Men det skal nok være et større flow af penge, før at det kan betale sig.
Avatar billede jalved Ekspert
08. november 2017 - 12:11 #2
Hej ebea

Tak for det oplysende svar.

Det er en fin idé med den separate bankkonto, men har nok også ret i, det næppe kan betale sig, før man begynder at byde på en veteranbil eller lign. på Ebay. Med de småindkøb, jeg foretager, kan det næppe betale sig.

Hvis man handler på fx Asos, kan man netop vælge at betale i engelske kroner - og på den måde spare måske 10% oven i.

Lidt irriterende, at man skal betale overpris til Paypal på den vis - på den anden side, så skal de jo også have financieret deres forretning på en måde, og det er jo nok forklaringen.