Avatar billede sjokoman Juniormester
09. november 2017 - 08:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formatering "lever" når jeg kopierer en celle eller kolonne.

Hej, jeg vil styre nogle faktura i Excel, så hvis datoen for betaling er overskredet, bliver cellen rød, jeg har skrevet datoen i. Når fakturaren er betalt, skriver jeg bl.a. "fak" i cellen og den bliver grøn. Dette gør jeg i 12 måneder i samme kolonne. Hver kunde har specifik betalingsdato, alt mellem d. 1 og 31.
Dette er ikke så svært, men når jeg kopierer fra en kolonne til en anden, begynder formateringen fra den kolonne jeg kopierer fra, at leve med, så der i den oprindelige kolonne er både den originale celle samt den nye celles "data".
Jeg kopierer og indsætter specielt: kun formatering.
Eksempel: Celleværdi indeholder: Fak så bliver cellen grøn
Eksempel Formel: =ELLER(A1<IDAG())
Disse to regler gør det, jeg vil have.
Hvordan kan jeg kopiere, så hver gang, jeg opretter en ny kunde kan bruge kopien af en korrekt kolonne som skabelon?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
09. november 2017 - 09:21 #1
formoder du ikke bruger betinget formatering

Brug betinget formatering, hver obs. på $ i dine formler og husk gælder for.

Jan
Avatar billede sjokoman Juniormester
09. november 2017 - 10:18 #2
Jeg bruger betinget formatering.
Er ikke ved det originale regneark.
Hvis jeg prøver nu i et nyt, er der ingen problemer, så bliver det som ønsket.
Pudsigt nok have jeg næsten samme problem i Google Sheets, som jeg gerne ville have brugt ( som test)
Jeg tjekker lige igen, når jeg kommer hjem og vender tilbage.
Tak for hjælpen, der er åbenbart ikke point mere?