Avatar billede Calle5463 Forsker
10. november 2017 - 10:25 Der er 4 kommentarer

email der ikke kan besvares

Jeg har netop (igen) modtaget en email fra en forening, der ikke kan besvares. Emailen er sendt af et booking-system, og det angiver ikke at besvarelse til afsender-email ikke er muligt. Der er heller ikke oplyst mulige svar-adresser eller link til kontaktoplysninger i teksten.

Jeg har søgt lidt på nettet, for at finde om der er lidt regler eller kutymer, men har ikke fundet noget.

Hvad siger eksperterne her, om hvad der bør og hvad der skal stå i den type email?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2017 - 10:41 #1
Der er ingen regler - kort og godt.

Selvfølgelig kan du svare på mail´en, men den sendes tilbage til en postkasse der ikke overvåges.

På domænets hjemmeside kan man som regel finde en service-adresse, man kan skrive til - men det er ikke en garanti.

Ofte findes en service@domæne.dk eller info@domæne.dk adresse, som man kan skrive til... - men altså igen, ingen garanti, og heller ingen regler for det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2017 - 10:45 #2
En anden vinkel er, hvem der skriver til dig - man må ikke skrive til dig uopfordret.
Men de fleste modtager masser af spam-mails, og det kan være et helvede at gøre noget ved... - det bedste er et effektivt spamfilter.

Der findes vist nok en officiel postkasse, man kan sende spammails videre til, for at "anmelde" spammails... - men jeg har aldrig brugt den, da det er begrænset hvad de kan gøre ved det.

Som regel vælger jeg enten at markere mail´en som spam, eller bruge 2-3 minutter på at undersøge om der findes et troværdigt link til at afmelde mail´en.
Avatar billede Mikael Ekspert
10. november 2017 - 10:48 #3
Sad tidligere med salg fra en webshop.. Og dér blev der også automatisk sendt svar via mail.. Fx. en beskæftigelse på en henvendelse eller et køb.
Disse svar blev sendt direkte fra vores "system". Og kunne heller ikke besvares.

Men man VED jo hvem svaret er fremsendt fra. Og BURDE så istedet kunne kommentere mailen, på den mailadresse afsenderen ELLERS har offentliggjort.
Avatar billede Calle5463 Forsker
10. november 2017 - 13:06 #4
Tænkte nok der ingen regler er, når jeg nu ikke kunne finde nogen .......

Nu vil jeg ikke offentliggøre hvem der har sendt emailen (jeg er i dette tilfælde ikke i tvivl om legitimiteten af afsender, en forening jeg har har været medlem af), men emailen og indholdet oser bare af ubetænksomhed (amatørisme).

Afsenderadressen ligner en helt alm. emailadresse man kunne sende til (lidt alla idrætshal@kontor.dk). Ikke en "noreply@.....dk)

Man skal ind på den vedhæftede faktura for at finde en anden emailadresse (alla centerleder@idrætshal.dk - jeg har ikke prøvet den)

Teksten på emailen er den meget sigende:

Til Carl-Erik Ravn
Manglende indbetaling bedes indbetalt
Vedlagt kopi af faktura
Med venlig hilsen

Nå, men de "arbejder" på at ændre teksten, så mon ikke de finder ud af det ........ :-)