Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 14:35 Der er 16 kommentarer

Køb af bærbar til max 2500?

Hejsa! Jeg kender en som er ude i at købe bærbar, men vil ikke give meget mere end 2000 - Og jeg ved godt, det er noget slatten pis du får til de penge. Nu ha jeg ledt et stykke tid, intet fundet.

Så nu spørger jeg her :D

*OBS!* er opmærksom på det tilbud Elgiganten har på en bærbar lige nu.
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2017 - 15:22 #1
Både ElGiganten og Power har flere modeller til under 2500 og sågar under 2000 kr.
Der findes sikkert også tilbud/ restsalg i andre (net)forretninger.
Hvad skal den kunne/bruges til?
Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 15:26 #2
Hovedsageligt skolearbejde, youtube, filmstreaming (netflix, etc)

- Jeg har dog den erfaring med celeron CPU'er at den godt kan have svært ved at have flere faner åben adgangen (Over nettet?) Fra når jeg har lavet skoleopgaver :P
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2017 - 15:32 #3
Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 15:40 #4
Sender jeg lige til hende :D
Avatar billede posten Ekspert
11. november 2017 - 17:53 #5
håber hun er tæt på horsens da det er dér den er
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. november 2017 - 18:17 #6
Tror jeg havde satset på en brugt for de penge.

https://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/computere/baerbare/?soeg=laptop&pris=(-1999)&pris=(2000-4999)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. november 2017 - 18:35 #7
Check evt. denne
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP14BP091NO/hp-14-bp091no-14-barbar-hvid?scid=Display41
hurtig pc på tilbud til 2999 næste uge i Elgiganten, fås i sort og hvid

Den har en cpu benchmark på ca. 3600
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i3-7100U+%40+2.40GHz
det er en hurtig cpu til prisen, ret atypisk til den pris.
Avatar billede jalved Ekspert
11. november 2017 - 18:45 #8
Hvis prisen ikke er strikt på de 2500, ville jeg nok bevæge mig op til omkring de 3000. Så får hun en computer, der kan bruges fornuftigt - også i et par år fremover.

Skal den stort set bare kunne bruges til tekstprogrammer, lidt internet og så til at streame, kan en af de helt billige modeller med 32GB eMMC være en mulighed. De kan fås ned til 1600 kr.

Jeg har selv sådan én, som jeg tager med rundt. Og det fungerer fint til de helt almindelige ting.

Fordelen ved dem er, at de tænder og slukker hurtigt. Men skal der gemmes fotos eller film på den, så er det ikke sagen .

I kan også vælge at afsøge markedet nu og så lige vente til den 24. november, hvor der er Black Friday.

I heldigste fald bliver den model, I har kig på - eller en lignende - måske sat på et slagtilbud.
Avatar billede jalved Ekspert
11. november 2017 - 18:48 #9
Den PC jeg tænkte på, da jeg nævnte de 3000:

https://www.dustinhome.dk/product/5011035943/e31-80
Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 19:04 #10
Sender det hele til hende til overvejelse :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2017 - 20:47 #11
HP har et dårligt ry. Mange reparationer. En tilbuds PC Ok, men så skal førprisen nok op på 4.000+ elers er der en sløv cpu i, og grafik kortet er ikke i den bedste klasse.
Man kan ærgre sig meget over en skod PC til 2.000.
Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 20:57 #12
Jeg er nu godt tilfreds med den HP jeg selv sidder med - Dog også købt på restsalg for 5,5 med standard pris på 8000 :D ingen problemer haha.

Men generelt, er der ikke meget i bærbare til lave penge.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2017 - 21:01 #13
#12 en PC til 8.000 versus en PC til max 2.500. Ja det er da en forskel som
gør en forskel :-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. november 2017 - 21:15 #14
jeg mener at hp har et godt ry, og ikke så meget forudinstalleret junkware som så mange andre. den pc jeg hevniser til ovenfor koster 4699 nu men er på tilbud til 2999 fra i morgen. Den er et kanon tilbud.
Avatar billede Zeph Novice
11. november 2017 - 21:30 #15
Det komme an på serien.
Har hørt mange HP døje med varme og jetfly (Seriøs støjende blæser) men ikke så slemt med PAVILION serien.

Men yep, har sendt alle links til personen, samt fortalt om tilbud
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2017 - 10:16 #16
Når man får købt en pc/bærbar, så log ind på microsoft-kontoen, så den er aktiveret. Hent alle drivere fra producenten til en usb-stick. Hent/kør mediacreationtool fra microsoft, og på en anden (min 8gb) usb-stick laves et bootmedie med en ren windows.
Start på #2 usb, og formatér og indlæs en ren windows. Indlæs evt manglende drivere, og du er klar uden gums på maskinen.