Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 17:38 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Fornuftig program til at blokere for reklamevideoer?

Jeg leder efter en enkel og gratis adblocker, der ikke lægger beslag på for mange ressourcer på computeren. Og som man nemt kan slå til og fra.

Det skal hovedsageligt bruges til at fjerne reklamevideoer på fx Youtube og de gængse netaviser såsom Eb.dk, så man ikke skal bruge op til ét minut for at komme til at se det, man klikkede ind for.

De mindre tekst- og bannerreklamer er underordnede.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 17:42 #1
Adblock Plus har du prøvet den?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 17:42 #2
Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 18:00 #3
Jeg har straks installeret det...

Virker fint på Youtube og tilsyneladende også på Bt.dk - men Eb.dk brokker sig over, at jeg bruger en adblocker og vil ikke give adgang, før den er slået fra.

Hmmm....
Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 18:34 #4
Har kigget lidt rundt.

Det virker til at være en længere katten efter musen-leg med Eb.dk, hvad angår brugen af adblockere. Findes der mon en løsning, der virker i øjeblikket?

Jeg synes, deres side netop er en af de mest enerverende, fordi man skal se de der lange reklamevideoer. Nogle gange flere forskellige i træk.

De almindelige reklamer, kan jeg godt acceptere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2017 - 18:48 #5
Hvor meget reklame er der på Eb.dk?
Du kan jo individuelt bestemme om Adblock skal blokke eller ikke.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2017 - 18:52 #6
#4.

Det er nok ikke den her løsning, du søger, men hvad med at gøre som nogle andre gør: Lev livet totalt uden søgninger på eb.dk!  Jeg er sikker på, man kan klare sig gennem hverdagen uden EB's artikler, meninger og videoer :-)
Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 19:07 #7
Problemet opstår, hvis man vil se deres videoindslag, så skal man først igennem nogle længere enerverende reklamefilm.

Milter, jeg er for nysgerrig til at lade være :-) Men jeg undgår det mest platte clickbati, det gider jeg ikke.

De har dog tilsyneladende en politik, hvor de ofte vælger at beskrive indholdet i videoerne - så ofte lader jeg bare være med at sætte dem i gang. Ikke mindst fordi jeg ikke vil sidde og vente op til et minut på at se en hund hoppe på et ben.
Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 19:15 #8
En løsning er muligvis at slå adblockeren fra, når man går ind på Eb.dk.

Og hvis der så er en video på en side, kan man slå den til på den pågældende side - lige før man afspiller. Det virkede i al fald, da jeg forsøgte metoden før.

Det er en ok løsning, synes jeg.
Avatar billede jalved Ekspert
13. november 2017 - 19:40 #9
Tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2017 - 20:44 #10
Hvad EB.dk angår skal du finde en AD-blocker der kan tillade "ADTech" add´et. Det er det eb.dk benytter til at lede efter blockere...
Disconnect (Google Chrome plugin) virker fint på almindelige reklamer, men desværre ikke på video reklamer.