Avatar billede Mads Jensen Novice
14. november 2017 - 17:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til stationær gamer pc.

Hej, jeg er på udkig efter min første gamer computer, hverken mine forældre eller jeg ved noget om computere (Har spillet ps4) Så har aldrig rigtigt skulle købe en Gamer PC.
Jeg har et budget på ca 8.000, har selv tastatur skærm osv.
Jeg skal primært bruge den til spil som: Counter Strike, Minecraft, PUBG, og lignende spil, men ikke spil som trækker rigtig meget på fps,
Den skal gerne kunne optage (Til youtube) spillene, uden at lagge, og gerne i Counter Strike og minecraft stabilt 100+ Fps, hvis det er muligt til mit budget.
Har selv kigget på dem her.
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H7000CMW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H2000QMW/lenovo-y720-cube-gaming-pc
Tak på forhånd :)
Avatar billede Mads Jensen Novice
14. november 2017 - 17:19 #1
http://topdata.dk/product.asp?product=11381
har også kigget på den, har hørt godt om Topdata
Avatar billede kurtba Ekspert
14. november 2017 - 23:26 #2
Topdata laver glimrende pc.er og især til gaming. M.h.t. den du linker til hos Topdata, der skal du lige være opmærksom på dit budget. Du skal oveni prisen også betale for windows 10, ekstra harddisk (der følger kun en 120 gb ssd med) og evt. en dvd brænder, hvis du har brug for det.
Når du ser på specifikationerne skal du nok især se på, om du har brug for et 8 gb 1070 kort. Hverken Counter Strike eller Minecraft  kræver noget specielt grafikkort. Kan vist stort set køre med alt.
Umiddelbart synes jeg, at du får mest for pengene og formentlig også rigeligt opfyldt dit behov, hvis du vælger Lenovo Y520. 3 gb 1060 grafikkort er altså rigtig godt. Dernæst får du 16 gb ram i stedet for 8 i de andre. Der er også ssd disk på 128 gb samt en lagerdisk på 1 tb, så der er du også godt på vej.
Hvis du ser på specifikationerne af de 2 stk. Lenovo, vil du også se, at Y520 faktisk scorer lidt bedre både med Minecraft og Counterstrike. Jeg ved ikke helt hvorfor, men måske de ekstra ram hukommelse er medvirkende til det.
Ingen af de 2 Lenovoer har dvd drev, og med den udformning som kabinettet har, er man nok nødt til at købe et dvd drev med usb forbindelse, hvis man har brug for det.
Du kan også se hos Topdata, hvad du kan få der, hvis du går ned i grafikkort til et 3 gb 1060 der, og så opgraderer lidt på det andet. Men den bliver nok dyrere end Lenovoen fra Elgiganten, som ser helt fornuftig ud i pris. (Y520)
Avatar billede Mads Jensen Novice
15. november 2017 - 14:13 #3
Hej, mange tak for din hjælp det betyder meget for mig, at du gider bruge tid på at hjælpe mig ;) Det bliver nok y520´eren, men jeg er ikke så meget inde i computeren.. Men Wifi hvordan fungere det? Er der wifi kort i? Jeg har ikke mulighed for at forbinde den direkte til "wifi´en"
Avatar billede kurtba Ekspert
16. november 2017 - 01:17 #4
Jfr. specifikationerne, er det kun lenovo Y720, som  har indbygget wifi. Men man kan for forholdsvis få penge købe et wifi netkort, som kan sættes i et ledigt usb stik.
Wifi betyder, at pc.en forbindes trådløst til netværket. Det betyder så, at det netværk du har også skal kunne levere trådløst netværk, og det kan næsten alle i dag.
Hvis der er mulighed for det, er det dog bedre og mere stabilt, hvis du har mulighed for at forbinde den til dit netværk via kabel. Til almindelig brug er det ikke så nødvendigt, men mange som gamer via nettet klager over, at der kan være kortvarige udfald og dermed forsinkelse, når man gamer trådløst, og det vil normalt ikke være et problem, når man har en kablet forbindelse.
Du skriver, at du ikke har mulighed for at forbinde den direkte til wifi. Vil det sige, at du ikke kan kable den til din router? Så skal du have et wifi netkort.
Wifi netkort understøtter forskellige standarder, og der bør du gå efter noget, som både har 2,4 ghz og 5,0 ghz mulighed. Derudover bør det understøtte ac standarden, da det er den nyeste og hurtigste standard.
Hertil skal du være opmærksom på, hvor mange Mbps den kan køre med. Jo højere tallet er, desto hurtigere kan den flytte data.
Her er et link til nogle ac usb netkort.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/wi-fi-dongle.aspx?dataforbindelsesprotokol=%5BIEEE+802.11ac%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Du må så selv prøve at gå ind på de enkelte og se, hvor mange Mbps de kan køre med. De skulle alle sammen understøtte ac standarden.
Det billigste er nok ikke det hurtigste, men man behøver normalt ikke at vælge det dyreste, for at få et godt kort. Det er et spørgsmål om lige at vurdere, hvor man umiddelbart kan se, at man får mest for pengene.