Avatar billede DB7 Juniormester
15. november 2017 - 13:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Run-time error '1004'

Hej,

Jeg har i et excel-ark lavet en knap med VBA-kode, som fungerer for både mig og andre, men en enkelt person der bruger arket får en fejl når han klikker på knappen. Der står:

"Run-time error '1004':

You do not have permission to save files to this location. Make sure that you have write access for this location, or select a different location."

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes, og hvordan man evt løser det?

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. november 2017 - 14:33 #1
Anvender alle brugere samme version af Excel?
Avatar billede DB7 Juniormester
15. november 2017 - 15:02 #2
Det tror jeg ikke nødvendigvis de gør. Kan dette være et problem?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
15. november 2017 - 15:07 #3
Det kan være et problem, at brugere ikke anvender samme version af Excel, men jeg tror mere, at det er fordi pågældende bruger ikke har skrive adgang til det sted, hvor makroen forsøger, at gemme - det er i hvert fald det, der fremgår af fejl meddelelsen.
Avatar billede DB7 Juniormester
21. november 2017 - 11:11 #4
Brugeren af programmet har forsøgt at debugge, og han får at vide, at det er sidste step der er problemet. Alle andre oplever ikke noget problem i denne sammenhæng, og det er præcist samme kode der bliver brugt. Han bruger excel-versionen til Mac, kan det evt være derfor?

Koden:

  Columns("A:K").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    ActiveSheet.Protect Password:="JaSch11", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    ActiveSheet.EnableSelection = xlNoSelection
    ActiveWorkbook.Save
Avatar billede supertekst Ekspert
21. november 2017 - 11:44 #5
Det kunne det sandsynligvis være.
Avatar billede DB7 Juniormester
21. november 2017 - 12:17 #6
Er der nogen måde at løse dette på?
Avatar billede DB7 Juniormester
29. november 2017 - 12:56 #7
Jeg prøver lige igen:

Brugeren af programmet har forsøgt at debugge, og han får at vide, at det er sidste step der er problemet. Alle andre oplever ikke noget problem i denne sammenhæng, og det er præcist samme kode der bliver brugt. Han bruger excel-versionen til Mac. Kan man løse dette problem på nogen måde?

Koden:

  Columns("A:K").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True
    ActiveSheet.Protect Password:="JaSch11", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    ActiveSheet.EnableSelection = xlNoSelection
    ActiveWorkbook.Save
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
29. november 2017 - 15:04 #8
Jeg tror altså ikke, at fejlen skal findes i Excel eller VBA koden...
...fejlen skal findes i rettighederne til pågældende mappe, hvor makroen forsøger, at gemme - få jeres IT-afdeling til, at kontrollere om brugeren har skrive og/eller ændringsrettigheder til mappen.
Avatar billede DB7 Juniormester
30. november 2017 - 08:40 #9
Dan Elgaard, du havde helt ret, det var der fejlen lå, så det virker nu! Jeg er nybegynder, så jeg ved ikke om du har fået de point du skal nu?