Avatar billede sirene52 Praktikant
17. november 2017 - 13:17 Der er 7 kommentarer

Afinstallere Office 2007

Jeg har en live.dk mail-konto og brugte tidligere Outlook 2007 sammen med en hotmail connector, som jo ikke længere virker. I dag bruger jeg Outlook Mail, men vil nu afinstallere min gamle Outlook 2007 (desværre, for det var meget mere overskueligt og havde gode kategoriseringsværktøjer).

Muligvis et "dumt" spørgsmål, men:
1. kan jeg bare afinstallere Outlook 2007?
Så vidt jeg kan se, ligger der ikke noget lokalt, og jeg har ingen .pst-filer.

2. .pst-filer kan vel kun indlæses i Outlook's installerede program og ikke når man bruger online Outlook Mail?

3. Jeg gætter på, at med en live-konto ligger alt på web-serveren, så der ikke arkiveres noget lokalt. Er det korrekt?

Indrømmer at jeg ikke har helt styr på det - derfor spørger jeg.
På forhånd tak.
Avatar billede sirene52 Praktikant
17. november 2017 - 13:36 #1
Overskriften skulle have været: Afinstallere Outlook 2007!
Jeg ønsker endnu ikke at afinstallere hele Office 2007.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2017 - 13:57 #2
det kræver blot at du har Office mediet.
https://ibb.co/hcb3Xm
Avatar billede sirene52 Praktikant
17. november 2017 - 14:10 #3
Tak for svar på min kommentar (rettelse af overskrift) ;-) Har du også svar på mine oprindelige spørgsmål?
Avatar billede INK Ekspert
17. november 2017 - 14:31 #4
1) Har ikke længere Outlook 2007, men det er såvidt jeg husker en del af officepakken, så som poko1 skriver kan det ikke blot afinstalleres individuelt uden du har et installationsmedium.
Hvorfor vil du afinstallere det? Undlad bare at bruge programmet.
2) korrekt
3) Ja, formentlig, men det kan du jo lige kontrollere ved at gå ind live-kontoen i en browser. Formoder mailen er sat op som IMAP?

Hvordan vil du fremover bruge mailkontoen? Som web-mail eller Mailprogrammet i Windows 10 eller Thunderbird eller ?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. november 2017 - 16:09 #5
Hvis du har en pst / PoP. Konto og du kører Windows 10 Kunne du jo prøve denne mulighed! Jeg har tilsluttet min TDC Mail den vej
https://ibb.co/bvK4Nm
Avatar billede mort1 Ekspert
17. november 2017 - 16:53 #6
Gå ind i kontoindstillinger, marker din mailkonto og klik på FJERN, så har du ikke længere en konto tilgængelig i Outlook 2007.
Alt i alt under 10 sekunder.
Du fjerner ikke programmet, men du er fri af det - så vidt jeg husker fylder det ikke alverden
Avatar billede mort1 Ekspert
17. november 2017 - 16:55 #7
Hvis du skal bruge nogle af de mails du måtte have liggende, så husk at lave backup af dem, eller flytte dem til det nye mail program, inden du fjerner det gamle