Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. november 2017 - 12:49 Der er 6 kommentarer

Ny gamer laptop på black friday?

Overvejer at købe en gamer laptop på black friday, men er det worth og er der virkelig noget at spare? Er der noget man skal være opmærksom på? Kunne jo godt være de hævdede at et tilbud på et produkt var eksklusivt for black friday, men så var det i virkeligheden på tilbud i forvejen eller restsalg eller sådan noget. Er det billigere at købe en laptop her en på eksempelvis cyber monday?

Overvejer at bestille en fra eksperten eller power.dk, problemet er bare at jeg er dårlig til at vurdere hvorvidt en gamer laptop er god eller ej. Da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal kigge efter og hvilke specs der er vigtige osv. Tænker budget på maks 5500 hvis jeg kan finde noget godt til den pris.

Kan man først se hvad der vil være på tilbud når det rent faktisk begynder 00:00? Man kan ikke se det før vel? Det betyder jeg lidt selv skal vurdere hvorvidt en PC er worth at købe til prisen eller ej, inden tilbuddet udløber/der er udsolgt.

Håber nogen har nogen gode råd eller erfaringer, mange tak.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. november 2017 - 13:47 #1
Lige lidt tilføjelser:

Jeg er ligeglad hvor tung laptoppen er
Jeg er ligeglad hvor lang tid batteritid der er bare den kan holde over 30 min så jeg kan skifte fra kontakt til kontakt. (min nuværende laptop er batteriet helt dødt)
Jeg er stort set ligeglad hvor meget plads der er på computeren, skal bare have spil, steam, kunne streame på twitch på den, skal ikke have en masse film eller gøgl på den.

Og blæseren på min nuværende laptop larmer helt vildt, så bare en der ikke larmer så meget ville også være godt. Men ved selvfølgelig ikke om den her information hjælper ift. at skulle udvælge en laptop på black friday
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 18:00 #2
Kig lidt rundt nu og se, hvad der er - og afgør med dig selv, hvad du vil give og hvilke specifikationer, du vil foretrække.

Måske finder du endda et par stykker, du rigtig godt kunne tænke dig - og som umiddelbart lyder som et ok køb.

Så er du klædt på til Black Friday og kan nemt afgøre, om det pågældende tilbud er et, der i dine ører lyder fornuftigt. Hvis du er heldig, så bliver en af de maskiner, du har særligt kig på måske sat ned, så du kan slå til.

Du kan altid gå ind og sammenligne priserne lidt på edbpriser.dk eller tage en tur omkring Pricerunner, der laver statistikker for, hvordan priserne stiger og falder, så du kan se, hvordan prisniveauet har været over en længere periode. Men det gælder jo hovedsageligt de mest kendte modeller.

Det kan sagtens være, du kan finde noget Black Friday, men du behøver ikke forhaste dig. Der er også udsalg i slutningen af december og starten af januar, der kan også være udmærkede tilbud.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. november 2017 - 20:17 #3
Tak Jalved. Så du tror godt jeg kan gøre et godt køb uden at være IT-Kyndig? Du har ikke nogen anbefalinger til nogen specifikationer der er vigtige? F.eks at det skal være quad core eller over 8gb ram eller et eller andet der er et must hvis jeg skal game eller noget specifikt jeg skal kigge efter?

Der er bare så mange computere derude. Flere tusinde. Så hvordan skal jeg vide præcis hvilke der kommer på tilbud? Hvad selv om jeg finder 10 nu og ingen af dem kommer på tilbud? Så er jeg jo tilbage til square 1.
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 21:28 #4
Jeg kan ikke rådgive dig med, hvilke specifikationer, du skal gå efter.

Men tror ikke, du skal være nervøs. Specifikationer og pris følger hinanden nogenlunde, men selvfølgelig er nogle køb bedre end andre.

Fortæl lidt om, hvor stor en skærm, du gerne vil have og hvilke spil, du gerne ville kunne spille. Så kan du bedre få nogle råd.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
19. november 2017 - 08:51 #5
@jalved

Tak for svar igen :) Den skal spille dota2, CS:GO og så Runescape, men runescape kræver ikke så meget kan man sige så det er nok lidt ligegyldigt. Og så vil jeg også gerne livestreame lidt på den på twitch.

Skærmstørrelsen er ikke så vigtig for mig, tror jeg har 15.6" pt har i hvert fald en ASUS K53S mener jeg det er.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
19. november 2017 - 08:54 #6
Det kunne også være jeg skulle gå efter bestemte mærker, generelt føler jeg folk har gode erfaringer med ASUS og ACER og har selv været glad for min asus før i tiden. Men overgør folk vigtigheden af mærker og siger det ikke i virkeligheden så meget? Kan man også generelt gå efter "gamer" computere altså som forhandlerne selv kalder dem eller er det et misforstået koncept.