Avatar billede arnel Seniormester
18. november 2017 - 14:17 Der er 10 kommentarer

Alt for store billeder i Internet Explorer

Når jeg surfer efter billedstof på Chrome, Opera m.fl. så har billeder den "normale" størrelse. Når eg surfer på IE, så forstørres de selvsamme billeder op til gigantstørrelse, også større end de kan være på min ellers pænt store skærm.
Er godt klar over, at jeg kan rette det et eller andet sted i Indstillinger, men hvilket?
Er der nogen, der har et bud?
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 14:21 #1
Måske kan du prøve CTRL + og -
Avatar billede jalved Ekspert
18. november 2017 - 14:30 #2
Er det kun billederne, der er store?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 15:17 #3
Find Tandhjul i øverste h.hjørne
https://ibb.co/bEiQdR
Avatar billede arnel Seniormester
19. november 2017 - 08:43 #4
Hej Jalvad og poko1
Nej, det er kun billeder, men det spøjse er, at nogle af dem er i gigantstørrelse, andre som de skal være. Hvis jeg bruger CTRL + -/+ så kan jeg få de meget store ned i alm. størrelse, men så er der til gengæld andre, der er i mikroformat og teksten ligeså
At regulere via tandhjulet - zoomformat - har ingen indflydelse. Besynderligt, og som sagt det er kun i IE.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
19. november 2017 - 09:38 #5
Tandhjul / Internetindstillinger / Avanceret / Scroll ned til "Multimedier" og sæt hak i: Aktivér automatisk tilpasning af billedstørrelse.
Avatar billede arnel Seniormester
19. november 2017 - 14:34 #6
Finn  R  - Tak for tipset, men der er allerede et hak i den anbefalede rubrik. Så...?
Avatar billede milter Ekspert
19. november 2017 - 15:45 #7
Hvilket styresystem og hvilken udgave af IE har du?
Avatar billede jalved Ekspert
19. november 2017 - 16:06 #8
Gætter på, det ikke har været et permanent problem, men er opstået på at tidspunkt.

Måske er det ikke den mest direkte vej, hvis det mest handler om at få hakket af i en korrekt indstilling, men du kan evt. prøve at geninstallere programmet.

Kan være det så løser sig selv.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 07:28 #9
Har du også prøvet under Avanceret at nulstille?
Avatar billede arnel Seniormester
20. november 2017 - 12:15 #10
Milter: Windows 10 - IE 11
Jalved: Korrekt, det dukkede pludselig op for et års tid siden. Besynderligt nok, er det "kun" nogle websites, ikke alle. Har geninstalleret IE et par gange - uden ændring.
poko 1: Har prøvet at nulstille - også forgæves.
Tak for jeres tips