Avatar billede brasso Forsker
20. november 2017 - 08:05 Der er 5 kommentarer

Program til at optage skærmen?

Jeg søger et godt program til at optage hvad der sker på skærmen.
Krav:
Skal være gratis
Skal kunne indstilles så filstørrelsen ikke bliver alt for voldsom stor.
Skal kunne køre/installeres uden der skal administrator rettigheder til.
Jeg kender/bruger i forvejen programmet Screen To Gif, som virker udmærket, men det genererer som navnet siger en GIF fil, problemet med dette format er at den ikke kan pauses under afspilningen.
Skulle det ende op med et program til et par hundrede kroner er det også OK, selv om at jeg vil foretrække et gratis.
Avatar billede Slater Ekspert
20. november 2017 - 08:17 #1
Hvis du allerede har Screen To Gif og er tilfreds med det, kan du vel lige så godt fortsætte med at bruge det. Det kan nemlig sagtens gemme som video, kan jeg se.

https://raw.githubusercontent.com/NickeManarin/ScreenToGif-Website/master/wiki/SaveAs-Video.png
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2017 - 10:54 #2
obs kan det hele og er gratis.
https://obsproject.com
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 12:15 #3
Hvis du bruger Windows 10, er der tilsyneladende indbygget et sådant program:

http://uk.pcmag.com/operating-systems-and-platforms/86044/news/how-to-capture-video-clips-in-windows-10
Avatar billede brasso Forsker
12. december 2017 - 16:39 #4
#1 Det har jeg ikke været opmærksom på. Tak for tippet.
12. december 2017 - 20:48 #5
Chrome især har et mindre arsenal af indbyggede capture tools ! Nogle bedre end andre, men en del af dem virker faktisk ganske hensigtsmæssigt!
Jeg har så længe jeg mindes brugt Techsmiths "Snagit" -vi er nået til nr. 18 nu, men det er dog desværre ikke gratis.
Et glimrende alternativ som pt. er i beta fasen er faststones "capture". Dog kommer til nok til at koste penge med tiden! Men det er gratis for indeværende og utrolig kompakt, effektivt og med mange gode features !