Avatar billede SteenTTT Juniormester
20. november 2017 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk krydshenvisning hvordan gør man det?

Hej

Jeg vil gerne, at jeg I en beskrivelse kunne reference til en tabel, der så indeholde en tekst, som vises I min tekst.

Hvis jeg så skal lave en ændring, behøver jeg kun at ændre I tabellen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. november 2017 - 12:00 #1
Der er flere muligheder. Hvad der er mest hensigtsmæssigt kan man ikke sige ud fra din korte beskrivelse.

Du kan f.eks. bogmærke det i tabellen, der skal henvises til. På stedet, hvor teksten skal vises, kan du så indsætte en krydshenvisning til bogmærket.

En anden mulighed vil være at oprette brugerdefinerede egenskaber (custom document properties) og indsætte felter af typen DocProperty de steder, hvor værdien af egenskaben skal vises (både i tabellen og andre steder).

I følgende artikel (på engelsk) finder du diverse muligheder beskrevet:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede SteenTTT Juniormester
20. november 2017 - 12:27 #2
Hej Lene

Jeg er mest til bogmærke løsningen. dog kan jeg ikke få en ændret bogmærke til at slå igennem til min tekst.

nogen ideer?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. november 2017 - 12:38 #3
Hvis du f.eks. har ændret tekst i slutningen af bogmærket, kan teksten være havnet uden for bogmærket. Se forklaring og videoer, som jeg har lavet her (engelsk): https://www.thedoctools.com/index.php?show=wt_cross-reference_trouble

Dit problem er måske det, jeg har vist og forklaret som Problem 1.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. november 2017 - 17:42 #4
Tilføjelse: Krydshenvisninger er felter. Når du har ændret indholdet i bogmærkerne, skal du opdatere felter, før ændringerne afspejles i krysdshenvisningerne - kan gøres med Ctrl+A (= marker alt) og F9 (opdater markerede felter).