23. november 2017 - 09:33 Der er 6 kommentarer

Download af avis

Jeg kan ikke længere hente min daglige avis.
Er logget ind, kan klikke på "læs e-avis", men så står den bare og kører. Der sker intet.
NB: Det startede med problemer i Adope Acrobat Reader, den frøs og jeg kunne ikke åbne filer. Det løste jeg ved at afinstallere, og installere på ny. Det virker nu. Herefter kom probemet med at hente min avis.
Kan nogen hjælpe???
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2017 - 10:48 #1
din browser har sikkert link til den gamle adobe, og det går i kludder for den. Se i browsers udvidelser - fjern evt adobe-udvidelser. og test igen
23. november 2017 - 11:13 #2
Hvor finder jeg dem?
Avatar billede jalved Ekspert
23. november 2017 - 11:42 #3
Hvilken browser bruger du?
24. november 2017 - 09:31 #4
Microsoft Edge
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2017 - 10:12 #5
top højre er ... (tre prikker) det åbner en menu, og i den er udvidelser.

gå også til siden https://get.adobe.com/dk/reader/ for lige at tjekke, at det er nyeste version, du har (hvis du installerer, så fjern hak i at hente Chrome og udvidelser til Chrome)
27. november 2017 - 10:54 #6
Vil lige give en slutkommenar
Har fulgt jeres råd. Havde ingen udvidelser liggende, og har nyeste version af  Acrobat Reader. Har også nulstillet til de standarder, der anbefales af Microsoft i indstillinger og ryddet historik, herunder cachelagrede data og filer
I første omgang lykkedes det mig  at åbne e-avisen i et pdf dokument, der manglede dog nogle billeder mv. - og så frøs "lortet" igen. Lukkede dokumentet ned, åbnede igen - nu var dokumentet tomt.
Nu vil jeg så afsløre at min e-avisudbyder er Politiken - og jeg kontaktede dem. De kendte faktisk godt problemet, og arbejdede på det - hæ hæ. De anbefalede mig at skifte browser til Chrome.
Jeg har nu installeret Chrome, men IKKE valgt den som standardbrowser. Jeg åbner og læser fint min e-avis i denne browser. Men jeg synes godt nok at en så stor avis har et problem.
Jeg kan i øvrigt oplyse at Midtjyllands Avis har samme problem, hvilket jeg fandt ud af senere. Her læser jeg deres ugeavis -  ekstraposten.
Så noget kunne tyde på nogle centrale ændringer i mediebranchen.
Til slut - mange tak for jeres feed back på mit spørgsmål.