24. november 2017 - 21:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skrift på skærmen - ikoner og andet blev pludselig større

Har fået et problem med ovenstående, jeg har forsøgt med skærm og personlige indstillinger uden det hjalp, endvidere er Skype forsvundet??

Pls. help

Mvh Jørn
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2017 - 23:53 #1
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
25. november 2017 - 01:24 #2
Klik på skrivebordet!
Derefter ctrl + scroll op/ned
25. november 2017 - 02:56 #3
Det er ikke kun skrivebordsikoner der har ændret størrelse men ligeledes billedet der bruges som skrivebordsbaggrund meget har fået en hel forkert opløsning ???
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2017 - 08:05 #4
Kig i Enhedshåndtering Om der er mangler?
https://ibb.co/iJgGtR
Se også i Indstillinger under System "Skærm".
https://ibb.co/n8PrSm
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
25. november 2017 - 12:52 #5
Oplevede præcis det samme i går aftes, og troede at det kun var vores pc, den var gal med. Hvordan kan det ske for flere?
Mit umiddelbare problem er, at når jeg går i "indstillinger" og "skærm" er nogle af skærmopløsningerne forsvundet fx 1920x1080, som jeg skal bruge. Hvordan får jeg den tilbage?
Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2017 - 14:08 #6
Som skrevet i en anden tråd, som jeg læste forleden, så kan det skyldes opdatering af driveren for skærmen. Efter en Microsoft opdatering er det måske denne driver og ikke producentens driver, der styrer skærmen. Gå i enhedshåndtering og installer seneste driver fra producentens hjemmeside.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2017 - 18:22 #7
#5 Som jeg skrev i #4 så gå ind i Enhedshåndteringen og se om dine drivere er på plads!
Og husk også hvis du kører Intel i3-i5-i7. So skal intel Driveren indstalleres først som i tilfældet hos mig Intel HD4000 og derpå NVIDIA GeForce GT 740M
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
25. november 2017 - 21:46 #8
Har prøvet jeres råd - uden held. Får følgende meddelelse, når jeg går ind i "Enhedshåndtering", "skærme" og "Sync Master P2370G", som min Samsung skærm hedder, og kigger på hændelser:
"Device DISPLAY\SAM052A\1&8713bca&0&UID0 requires further installation".
Under "generelt" står, at "denne enhed virker korrekt", men jeg kan altså stadig ikke få den rigtige skærmopløsning frem på "Skærmegenskaber".
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2017 - 22:29 #9
#8 Jeg mener Skærmen er total ligeglad blot du har den rigtige Grafikdriver med mindre den er berøringsfølsom.
kig under Skærm driver eller i nogle tilfælde står der Display Adapters.
Avatar billede 150439 Praktikant
26. november 2017 - 11:16 #10
Alt er blevet forstørret - kan vi ikke bare vente på, at der kommer en opdatering på opdateringen?
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 12:27 #11
Prøv med en systemgendannelse, så finder computeren tit selv ud af det. Vælg et punkt fra før problemet opstod.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
27. november 2017 - 09:38 #12
Tak til alle for gode råd. Superdejligt at I gider!
Efter at have rodet forgæves med drivere, sprang jeg ud i systemgendannelsen, og alt ser ud til at virke normalt nu - så krydser jeg fingre for, at det holder.
27. november 2017 - 16:47 #13
Hej jeg fik gendannet systemet og nu fungerer alt perfekt, tak for alle jeres indlæg.
Avatar billede Henrik Andersen Praktikant
28. november 2017 - 10:13 #14
Desværre skete det igen lidt efter kl. 19 i går aftes. Sad og arbejdede, pludselig lukker skærmen ned i få sekunder og åbner så igen med den ændrede skærmindstilling, som er helt gal. Valgte med det samme at lave systemgendannelse, så nu er det ok igen, men det holder jo ikke på længere sigt. Er der nogen, der har et godt råd?

Det er tilsyneladende den opdatering, der hedder KB 4048954, der er skyld i problemet.
Avatar billede jalved Ekspert
28. november 2017 - 11:40 #15
Det lyder irriterende.

Der er flere forslag i denne artikel til, hvad du kan gøre. Bl.a. et forslag om at hente et program fra Microsoft, der kan blokere for bestemte updates.

https://www.howtogeek.com/223864/how-to-uninstall-and-block-updates-and-drivers-on-windows-10/
Avatar billede INK Ekspert
28. november 2017 - 12:00 #16
Har lige repareret denne fejl hos en ven. Gik ind i enhedshåndtering for grafikkort. Rullede driveren tilbage til forrige udgave. Det løste problemet, men jeg ved selvfølgelig ikke endnu om det gentager sig ved næste Microsoft opdatering.