Avatar billede Carnac Forsker
26. november 2017 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Købe Echo Dot fra Amazon i Danmark?

Hej jeg ønsker at købe en Echo Dot fra Amazon, da de pt er på tilbud.

Men når jeg går til Amazon.co.uk, kan de ikke shippe den til Danmark.

Og når jeg går til Amazon.de, har de den kun i tysk version.

Nogle der ved om det er muligt at få den engelske version til Danmark?

(Gider ikke at give 800 kr for den hos ProShop).
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 17:12 #1
Jeg har tænkt på det samme.

Men har også spekuleret på, om der kan være en form for geoblocking indbygget, så man faktisk ikke kan få udbytte af den engelske version i DK? At det så ville være ærgerligt at få fat i den.
Avatar billede Carnac Forsker
26. november 2017 - 18:20 #2
Den fås jo ikke med en Alexa der forstår dansk. Så man er vel nødt til at have en man skal tale engelsk til under alle omstændigheder.

Så det undrer mig de ikke shipper den til Danmark.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 18:45 #3
Det undrer også mig.

Kan se Computerworld faktisk har lavet en mindre test af den. Her bliver ikke nævnt noget om geoblocking, så det kan i al fald ikke være en medvirkende forklaring til at den ikke kan købes i DK.

https://www.computerworld.dk/art/238432/test-amazon-alexa-er-en-nem-genvej-til-det-smarte-hjem-du-droemmer-om
30. november 2017 - 21:43 #4
Hey Carnac

Jeg ved ikke, om det er ok at poste det i dette forum, men jeg har en echo Dot du kan købe til rimelige penge.

Den er aldrig brugt og stadigvæk i kassen.

Jeg har fået den som gave i forbindelse med et oplæg, men kommer ikke til at bruge den.

Mvh
Maja
Avatar billede Carnac Forsker
30. november 2017 - 22:28 #5
Hej, det tror jeg faktisk gerne jeg vil.

Altså alt efter hvad du skal have for den.

Du kan sende en privat besked med pris.

Er den sort eller hvid?
Avatar billede Rasse89 Praktikant
12. december 2017 - 08:39 #6
Hej Carnac,

Du kan købe den hos Boxeez, de shipper fra USA til DK og det fungerer fint!

https://www.boxeez.dk/search?keywords=echo
Avatar billede jalved Ekspert
12. december 2017 - 15:53 #7
#6 Hvordan fungerer det med told og afgift til PostNord, når man bestiller via siden fra USA?
Avatar billede Rasse89 Praktikant
14. december 2017 - 08:01 #8
Alle priserne på siden er inklusiv told og afgifter, tror også det står på siden😊 Den pris man ser er det man betaler for produktet og told + transport!

Har selv prøvet siden og der er ingen grimme overraskelser eller ekstra betalinger
Avatar billede Carnac Forsker
15. december 2017 - 12:07 #9
Hej Rasse, tak for dine gode råd. Kendte ikke til Boxeez, men det er da helt sikkert noget der skal afprøves.
Avatar billede LP92 Praktikant
28. december 2017 - 14:39 #10
Leveres Amazon Echo med EU strømstik ved bestilling fra USA?
Avatar billede Carnac Forsker
28. december 2017 - 16:43 #11
Nej du skal bruge et converter-stik. Men det koster 30 kr eller noget.