Avatar billede Udbudshjælp Praktikant
28. november 2017 - 08:42 Der er 1 kommentar

Nyhedsfeed

Jeg har en hjemmeside for min virksomhed http://udbudshjaelp.dk/ (bygget via one.com)

Er der en simpel måde at hente branchenyheder ind fra andre sider? Umiddelbart kan jeg ikke se rss feeds nogen steder.

Hvis ikke det er muligt at "stjæle" andres nyhedsfeeds, er der så et online program hvor jeg kan oprette nyheder og integrere på min hjemmeside?

Tak
Avatar billede acore Ekspert
28. november 2017 - 11:16 #1
Uden at kende one.com's webeditor, vil jeg gætte på, at der findes veje til at afvikle php kode og vise resultatet fra det på din side. Om der er andre indbyggede muligheder vil jeg lade andre vurdere. Men hvis ikke...

Du (eller en anden) kan med kendskab til php og rss forholdsvist enkelt trække nyheder fra andre siders rss feeds ind. Der skal selvsagt ske med respekt for de enkelte siders betingelser for at benytte deres feeds.

Der er ingen grund til at lave det fra bunden. Eksempler på kode til at  trække et feed ind med cache og hvad der ellers hører til ligger frit tilgængeligt masser af steder. Det kan man lade sig inspirere af.