Avatar billede ZeBa Ekspert
29. november 2017 - 03:14 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Min printer vil ikke printe

Når jeg sender et print afsted til min Brother HL-2130 fra min Windows 10 får jeg at vide, at den er OFF-Line.
Alle lamper lyser som de skal, jeg har ikke rørt printeren, før det gik galt men har nu tændt og slukket den nogle gange.
Hvad pokker er der galt?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2017 - 06:27 #1
slet printeren totalt. slet i enhedshåndtering, og slet driver.
start forfra, installer driver FØR du tilstlutter printer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 08:10 #2
Er printeren koblet op via USB? - Netværk? - eller noget andet?

Tjek i printere og enheder - højreklik på printeren og vælg "se hvad der printes".
Her er der 3 menupunkter - under de to første er der muligheder for at manipulere med printeren og dokumentet, og sætte om den skal være på pause m.m. - der er en lille mulighed for at du kan rette en fejl her.

Men der er snarere tale om kommunikationsfejl på forbindelsen - defekt USB kabel, eller en printer der ikke længere har en gyldig netværkskonfiguration...
Avatar billede Miezip87 Novice
02. marts 2018 - 15:16 #3
Det er faktisk et meget kendt problem i mit job.

Først vil jeg antage at den er koblet på med Ethernet. og dermed med IP addresse
Microsoft har været så venlig at lave så windows 10 selv vælger sin WSD port.

Og så går den meget ofte offline.

Ned i start,  Søg efter "printer".  åben printer og skanner enheder.
Tryk på din printer, > administrere > Printer egenskaber > fanebladet porte.
få den væk fra WSD port, ved at oprette en Ny TCP/IP port, med IP addressen på din printer.
Avatar billede Miezip87 Novice
02. marts 2018 - 15:17 #4
Hovsa,  det var da en meget gammel sag jeg lige fik skrevet i
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2018 - 18:22 #5
Det er skam helt i orden. Har ikke fået problemt læst endnu :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. marts 2018 - 18:22 #6
løst
Avatar billede Miezip87 Novice
02. marts 2018 - 21:47 #7
min løsning ?
Avatar billede Miezip87 Novice
02. marts 2018 - 21:47 #8
godt du fik det ordnet