Avatar billede CESkovgaard Mester
29. november 2017 - 22:03 Der er 9 kommentarer

Tirsdagsopdatering 28-29 november kan ikke gennemføres grundet 'ikke kompatible programmer'.

Jeg prøvede den sædvanlige opdatering, men den gik i fejl.
Den fortalte mig at der var inkompatible programmer, og spurgte om den skuller fjerne dem.
Da det ikke var nogle jeg behøvede sagde jeg ja.
Efter nogen mere 'rumlen' kom den frem og sagde:
Vi kan ikke fjerne disse apps
Du skal selv fjerne disse apps og derefter vælge Opdater.
Disse programmer skal fjernes, fordi de ikke er kompatible med opgraderingen.

Nero - Burning Rom
PC Tools Spyware Doctor/Spyware Doctor with AntiVirus/internet Security/AntiVirus Free
(det er ikke ne fejl at 'Nero - Burning Rom' står to gange her - det gør den.)

Jeg ville hjertens gerne gøre det. Det er sikkert programmer jeg senest har brugt for 5-6 år siden på XP, men jeg har ikke kunnet finde dem.
Jeg har selvsagt ledt i 'fjern programmer'. Jeg har også med det udmærkede freware-program 'everything' ledt computeren igennem for noget der lignede noget af teksten men stadig uden held.
Er der nogen der kan hjælpe?

P.S. Jeg har selvsagt prøvet at køre opdateringen både som den bruger jeg normalt opdaterer fra, samt direkte fra administrator-brugeren. Nøjagtigt samme fejl fremkommer.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2017 - 22:10 #1
Prøv at rense pc med CCleaner:
https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Rens både i filer og i register.
Prøv så herefter at opdatere igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2017 - 22:11 #2
Prøv evt under værktøjer afinstallering om CCleaner kan se programmerne der ikke er kompatible.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2017 - 22:27 #3
Prøv i første omgang at se, om dette program kan se dem: https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Hvis ikke det lykkes, så ville jeg finde programmapperne i c:\program files(x86)\ og slet dem direkte (kræver administrator rettigheder).
Avatar billede CESkovgaard Mester
29. november 2017 - 22:29 #4
Jeg har i første omgang kørt den i Deault' mode. Der finder den (næsten) kun Browswer-history.
Jeg sender en kommentar mere når jeg har prøvet at klikke på det mere avancerede :-)
Avatar billede CESkovgaard Mester
17. december 2017 - 01:16 #5
Jeg har stadig brug for hjælp.
Jeg har prøvet ret mange ting i mellemtiden, og har stadig ikke fundet en løsning.
Jeg har selvsagt mulighed for administrator-rettigheder, men når man ikke har nogen anelse om hvad man skal fjerne hjælper det ikke så meget.
Jeg har fjernet en del programmer der 'lignede', men det har ikke hjulpet. Tværtimod er jeg kommet til at fjerne diverse programmer jeg har brug for.
Som sagt er det stadig:
Disse programmer skal fjernes, fordi de ikke er kompatible med opgraderingen.

Nero - Burning Rom
PC Tools Spyware Doctor/Spyware Doctor with AntiVirus/internet Security/AntiVirus Free
(det er ikke en fejl at 'Nero - Burning Rom' står to gange her - det gør den.)
Hvis ingen har en god løsning er der muligvis en af jer der ved hvor man kan få hjælp af Microsoft?
Jeg er efterhånden 4 uger bagefter - inklusive den store opdatering.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2017 - 11:05 #6
Og Revo uninstaller kan stadig ikke se noget?`

Det er nok "PC Tools Spyware Doctor/Spyware Doctor with AntiVirus/internet Security/AntiVirus Free" der kommer til at være mest besværlig. Jeg kunne mistænke at det i virkeligheden dækker over noget spyware. Måske kan du se et plugin fra ccleaner - den har en funktion til at lede efter installerede plugins i web-browsere.

Ellers kan du forsøge at installere den igen: http://ccm.net/download/download-20310-pc-tools-spyware-doctor-and-antivirus - så du kan afinstallere den korrekt.

Det kan du selvfølgelig også forsøge med NERO, men det kræver den samme version som der er installeret i forvejen, så det kan være svært at finde...

Eller er der kun at:
1. Søg C:\programmer(x86) / c:\program files(x86) igennem for mapper, indeholdende nogle af programmerne, og slet dem.
2. Søg registreringsdatabasen igennem, og slet de henvisninger du finder. Dette er lidt farligt, da du helst skal fjerne hele nøglen (alle værdier), men samtidig ikke må slette de nøgler, der også omhandler andre ting.
Avatar billede CESkovgaard Mester
07. januar 2018 - 02:56 #7
Jeg synes jeg efterhånden har prøvet meget og er stadig på totalt bar bund.
Min computer har efterhånden meget stor 'åndenød', fordi den hele tiden forsøger at installere opdateringer og går i fejl.

Jeg har prøvet at installere PC tools og afinstallere igen, prøvet at instalere nero og afinstallere igen. INGEN ting har hjulpet.

Det er nu efterhånden to måneder siden jeg har fået opdateringer der kunne lægges ind, så jeg er vel også sårbar for hackere.

Jeg vil meget nødigt ende med at skulle geninstallere totalt af flere grunde. For det første vil jeg mangle et utal af programmer, og for det andet er det en windows 7, hvor jeg benyttede autoopgrate til windows 10.

Er der nogen der ved hvor man evt kan få hjælp?? Det behøver ikke at være gratis, men må heller ikke koste mere end en ny PC :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2018 - 14:42 #8
Hvor man kan få hjælp, afhænger af hvor i verden man bor, og hvilke kompetancer den lokale it-support har :-) - men tjek opslagstavlen i det lokale supermarked.. - kan ske der er nogen der annoncerer der.

Prøv selv at køre https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 - jeg giver den kun 50% for at virke, men det er da forsøget værd.

Ellers kan du forsøge at bruge download værktøjet, og oprette en USB-stick, og prøve at installere denne, nyeste version, oven i den eksisterende. Der er risiko for at programmer du selv har installeret ikke beholdes, men din data kan du vælge at beholde.

Og endelig kan du selvfølgelig også vælge at lave en helt ren installation - da du har Win10 på den, vil den "ny" udgave automatisk være aktiveret.
Avatar billede CESkovgaard Mester
13. januar 2018 - 04:17 #9
Tak for diverse forsøg. Jeg har prøvet de fleste uden held.
Problemet er dog nu indirekte løst. Min PC døde :-)
Det var vist nok strømforsyningen, så det blev ikke aktuelt at geninstallere windows.