Avatar billede Lasnas Praktikant
01. december 2017 - 18:35 Der er 4 kommentarer

ASUS Zenpad

Min søns ASUS Zenpad vil ikke starte. Han har formentligt brugt al strøm på batteriet og derefter sat den til ladning. Nu vil den i hvert fald ikke starte.
Den viser ikonet for 'tomt batteri' med lynet indeni, som om den lader, både med og uden ledning !

Er der nogen gode råd ?
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2017 - 19:08 #1
Der findes en manual på dansk her
https://www.asus.com/dk/Tablets/ASUS-ZenPad-10-Z301MFL/HelpDesk_Manual/

Jeg tror du skal slukke din tablet helt ved at holde tænd/sluk knappen nede til den slukker, måske kommer der et felt med "OK", som du skal trykke på. Dernæst ville jeg forsøge at oplade nogle timer, før jeg igen startede den.
Avatar billede Lasnas Praktikant
01. december 2017 - 19:22 #2
Mange tak for dit forslag.

Den er slukket (fordi han simpelthen kørte en fuldstændig  tør), og den har ligget hele dagen til ladning.

Det ser ud som om, at den 'tror', at den lader (pga. batteriikonet med lynet indeni), men der sker intet......
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2017 - 20:49 #3
Du skriver, at den også lyser uden ledning? Så kan den ikke være rigtig slukket.
Men ellers har jeg ikke andre forslag. Batterier kan ikke lide total afladning, så måske er det dødt?
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 22:17 #4
Prøv dette:

- sæt den til computeren via USB-stick, lad den lidt opgennem stikket og se, så om, du kan tænde den.

Eller denne opskrift, jeg fandt via google:

Press power and volume up until you see the battery icon
Let go and charge for 5 or so minutes
Press power like you would to turn it on normally