Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
05. december 2017 - 10:01 Der er 4 kommentarer

Thunderbird sender mail til mig, som angives at være sendt fra mig?

Jeg får mail fra mig til mig  - emnet er viagra, som jeg ikke ønsker. Jeg har ikke lyst til at oprette en regel om ikke at modtage mail fra mig selv. Det kunne være nyttigt fra en anden computer? I det hele taget er det skummelt, at nogen kan sende så det ser ud til, at det er mig der sender? Thunderbirds nyeste på W10, opdateret.
Avatar billede finb Ekspert
05. december 2017 - 10:39 #1
Jeg modtager lignende.
Slet det fup
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
05. december 2017 - 10:48 #2
Jeg ville gerne vide, hvordan det kan se ud, som om, de er fra mig. Det kan være belastende hvis folk får 'grimme' mails fra mig, som ikke er fra mig.
Avatar billede jalved Ekspert
05. december 2017 - 11:09 #3
Du kan læse om begrebet spoofing her - altså hvor afsenderen forfalsker adressen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_spoofing

Det, du selv kan gøre, er at kontrollere, du ikke har noget snavs på din computer. Kør en CCleaner, en Malwarebytes og en virusscan.
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2017 - 11:16 #4
#2: "Jeg ville gerne vide, hvordan det kan se ud, som om, de er fra mig"

Fordi sådan fungerer e-mails. Der er intet der forhindrer en i at skrive lige hvad man vil som afsender.

Som regel tjekker spam-filtre efter om den angivne afsenderadresse passer til den IP det er sendt fra og en masse andet, men e-mail-formatet i sig selv er helt åbent.