Avatar billede den vedholdende Juniormester
05. december 2017 - 22:09 Der er 5 kommentarer

koden til netværket

Pga af installation af app styret varmepumpe er vores kode til netværket ændret. Desværre har vi glemt det nye kodeord.
Kan man på nogen måde få adgang til kodeordet, så vi kan komme på nettet
med tabletten og min mobil?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2017 - 22:40 #1
vis i har lan på en pc kan i loge ind på routen og se hvad koden er
Avatar billede kurtba Ekspert
06. december 2017 - 00:12 #2
Har I en pc, som har været på nettet, så gør følgende

Åben cmd prompt som administrator
skriv
netsh wlan show profiles
Så viser skærmen hvilke netværk, som er tilgængelige

Højreklik og vælg marker. Herefter kan man markere det netvæk, som man vil have password til.

Skriv netsh wlan show profile netværksnavn key=clear
netværksnavn udskiftes selvfølgelig med det rigtige navn på netværket.
BEMÆRK hvis der er et mellemrum i wifi navnet, f.eks.  kurts wifi
så skal kommandoen se sådan her ud, hvor man sætter ”” om wifi navnet
netsh wlan show profile “kurts wifi” key=clear

Så får man en masse at vide om netværket og herunder vil der også stå koden til netværket.
Avatar billede posten Ekspert
06. december 2017 - 00:36 #3
hvis det er en router i selv har købt og koden er ændret efter den nye pumpe er sat til er der er et hul hvor du kan resette den til kode der virkede som start og mener det er det samme du gør med en router du har fået fra din udbyder men inden du prøver prøv med den kode der står på routeren
Avatar billede den vedholdende Juniormester
06. december 2017 - 08:22 #4
Tak for hjælpen. En storstilet indsats gjorde at koden dukkede op i nogle papirer.
Avatar billede posten Ekspert
06. december 2017 - 08:41 #5
den burde også stå på din router