Avatar billede Bacardi1972 Novice
06. december 2017 - 12:44 Der er 7 kommentarer

Bitcoin password

Jeg tilbyder 25% af det beløb der står på min Bitcoin konto hos Blockchain, til den der kan hjælpe mig med at brute force mit password, som jeg mener at kunne huske dele af. Jeg har en backup af min wallet og har hørt at det er muligt med 'btcrecover' men mangler kompetencerne til at sætte det op.
https://github.com/gurnec/btcrecover

Det skal foregå på min PC uden adgang udefra (bor på Sjælland).
Beløbet er ikke enormt, men med kursen som den er nu vil det da give lidt lommepenge ;-)

Kun seriøse henvendelser og i private beskeder tak.
Avatar billede moddi100 Seniormester
06. december 2017 - 13:01 #1
Hvor langt et password har du? Og hvor meget af det kan du huske i forhold til tegn, mønster osv. ?

Hvis du skal gætte mere end 8 tilfældige tegn begynder det at blive endog meget svært. Har du derimod blot en kombination af ord med nogle få ekstra bogstaver, hvor du kan huske det meste, kan det muligvis lade sig gøre.

Hvis du foretrækker at tage det privat, er du velkommen til at skrive en privat besked herinde. Jeg skriver dog offentligt, da andre måske kan have glæde af svaret i forhold til hvor komplekst et password, der kan brute-forces.

Under alle omstændigheder er det i hvert fald op ad bakke.
Avatar billede Bacardi1972 Novice
06. december 2017 - 13:04 #2
Jeg mener at kunne huske det meste, men er i tvivl om tegn der er imellem ord. Rækkefølge, store/små bokstaver mfl.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. december 2017 - 10:16 #3
Hva' sker der egentligt med BitCoins, der på den måde bliver "låst for evigt"?
Bliver de frigivet igen, til ny cirkulation, når de ikke kan været i cirkulationb i en årrække - altså bliver de åben for miniing igen, eller er de tabt for evigt og altid for alle?
Hvis det er det sidste, så ender mønten da med at lukke og uddø, automatisk over de næste 100 år eller sådan, efterhånden som folk dør, og andre ikke har adgang til deres BitCoins?

Jeg minede selv lidt for 7-8 år siden, men tog det faktisk ikke alvorligt, og de 3-4 stykker, jeg har, er for længst borte - jeg har ikke engang den telefon, jeg mindede på mere, og aner ikke, hvor de ligger - men, jeg har jo ikke mistet dem, når jeg aldrig rigtigt har haft dem...

...men, spekulerede blot på, hvad der sker med BitCoins, der på denne måde bliver "låst"?
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. december 2017 - 10:54 #4
Teknisk set har du aldrig haft en bitcoin. Bitcoins ligger i Bitcoin-netværket, og alle kan se hvor bitcoins er henne. Det vil sige, at folk kan se alle transaktionerne til og fra en bitcoin-wallet.

En bitcoin wallet er dybest set blot en adresse med nogle tilknyttede nøgler. Det er således det du har på computeren og ikke selve 'bitcoinen'.

Det vil altså også sige, at man kan se at der ligger f.eks. 4 bitcoin i din wallet, men det er umuligt for andre at vide om du har smidt din wallet væk - dvs. om de er låst. Måden teknologien virker på, bevirker således også, at du ikke bare kan mine en coin igen. Den er tabt for altid, selvom det for netværket blot ser ud som om du gemmer den uden at bruge den.

Der er kun en endelig mængde bitcoins, men værdien af dem kan jo ændre. Så når den sidste bitcoin er minet, vil der ikke komme flere til netværket. Hvis efterspørgslen til gengæld fortsætter med at stige, ja så vil kursen også stige. I princippet er det jo ligegyldigt om du betaler 0,5 bitcoin eller 0,005 bitcoin. Der kan altid komme flere decimaler på. Ergo har bitcoin også en fremtid når alle coins er minet.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. december 2017 - 12:00 #5
Takker - men, jeg tror alligevel om et par 100 år, at så vil alle BitCoins stå utilgængelige på diverse 'Wallets' - uanset, hvor mange decimaler man putter på - men, mon ikke, der vil være kommet noget nyt til den tid :-)

Har du nogen ide om, hvordan jeg evt. kan finde min 'Wallet' igen?
Så jeg i det mindste kan se mine utilgængelige BitCoins :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. december 2017 - 12:10 #6
Hvis du kender din bitcoin-adresse, så kan diverse block-explorer fortælle dig om alle transaktionerne til og fra denne adresse. Dermed kan du bestemme, hvor mange bitcoins din wallet indeholder, som du dermed er gået klip af.

Det kræver at du kender dit bincoin-adresse. Den kan du prøve at taste ind her, hvis du har den fra en gammel kvittering eller lign:
https://blockexplorer.com/
Avatar billede thor393 Praktikant
14. april 2022 - 13:05 #7
Ja, glemte adgangskoder og frøsætninger fra tegnebøger er et stort problem for mange mennesker. Der er allerede omkring 3% af bitcoin i verden, som der ikke er adgang til. Der er et liv, hvordan man undgår dette. For eksempel handler jeg med handelsrobotter, hvis du ikke ved hvad det er, anbefaler jeg at læse anmeldelser på CryptoDaily. Så det er sådan forbindelsen sker gennem API-nøglen, og det viser sig, at selvom du glemmer adgangskoden fra din bitcoin-pung, kan du i det mindste sælge den og tjene penge.
Ja, det er ikke rigtig en vej ud af denne situation, men måske i fremtiden kan det hjælpe nogen.