Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. december 2017 - 13:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

få indhold fra google api

Hej
Jeg ønsker at finde køretiden fra A til B og udskrive den.
Jeg har fundet følgende kode og en del andre koder, som jeg ikke kan få til at virke.
Håber nogen kan hjælpe

$from = "mariagervej 24 8900 randers";
$to = "bøsbrovej 11, 8940 randers SV";

$from = urlencode($from);
$to = urlencode($to);

$data = file_get_contents("http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/json?origins=$from&destinations=$to&language=en-EN&sensor=false");
$data = json_decode($data);

$time = 0;
$distance = 0;

foreach($data->rows[0]->elements as $road) {
    $time += $road->duration->value;
    $distance += $road->distance->value;
}
$km=$distance/1000;
echo "To: ".$data->destination_addresses[0];
echo "<br/>";
echo "From: ".$data->origin_addresses[0];
echo "<br/>";
echo "Time: ".$time." seconds";
echo "<br/>";
echo "Distance: ".$distance." meters";
echo "<br/>";
echo $km;
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 13:42 #1
Hvad er det der ikke fungerer? Når jeg copy/paster din kode får jeg fölgende:
To: Bøsbrovej 11, 8940 Randers SV, Denmark
From: Mariagervej 24, 8900 Randers C, Denmark
Time: 356 seconds
Distance: 2565 meters
2.565
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 13:45 #2
Og i URL'en står er:
{
  "destination_addresses" : [ "Bøsbrovej 11, 8940 Randers SV, Danmark" ],
  "origin_addresses" : [ "Mariagervej 24, 8900 Randers C, Danmark" ],
  "rows" : [
      {
        "elements" : [
            {
              "distance" : {
                  "text" : "2,6 km",
                  "value" : 2565
              },
              "duration" : {
                  "text" : "6 min",
                  "value" : 356
              },
              "status" : "OK"
            }
        ]
      }
  ],
  "status" : "OK"
}
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. december 2017 - 13:45 #3
mærkeligt
jeg får dette

Warning: file_get_contents(): http:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /home/www/magiske-michael.dk/julemand/rute-test.php on line 8

Warning: file_get_contents(http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/json?origins=mariagervej+24+8900+randers&destinations=b%C3%B8sbrovej+11%2C+8940+randers+SV&language=en-EN&sensor=false): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/www/magiske-michael.dk/julemand/rute-test.php on line 8

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www/magiske-michael.dk/julemand/rute-test.php on line 14
To:
From:
Time: 0 seconds
Distance: 0 meters
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 13:49 #4
Det er en serverfejl. Skal formodentlig enables i php.ini
Avatar billede acore Ekspert
06. december 2017 - 13:49 #5
Det har et eller andet med danske bogstaver og din encoding at gøre. Dit googleapi kald er ok - erstat $from og $to med adresserne og test i broser - virker hos mig.

Erstat "ø" med "o" i adressen og det virker i din kode (i hvert fald hos mig) - Google fanger selv, at "o" skal være "ø" og retter det i svaret.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. december 2017 - 13:55 #6
ok tak for jeres svar jeg må høre min udbyder om det er slået fra i php.ini :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 13:56 #7
Til: allow_url_fopen=On
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 13:59 #8
Spörgsmålet er om du behöver file_get_contents.
Avatar billede acore Ekspert
06. december 2017 - 13:59 #9
Før du taler med din udbyder, så test om det hjælper at erstatte "ø" med "o" i adressen. Som jeg skrev - det virkede hos mig, hvilken var årsagen til, at jeg svarede, som jeg gjorde i #5. Og de fleste kører med allow_url_open
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. december 2017 - 14:00 #10
mange tak
michael_stim
Jeg skulle have spurgt her tidligere, nu virker det helt perfekt :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. december 2017 - 14:25 #11
Med cURL:

<?php
$from = "mariagervej 24 8900 randers";
$to = "bøsbrovej 11, 8940 randers SV";

$from = urlencode($from);
$to = urlencode($to);

$link = "http://maps.googleapis.com/maps/api/distancematrix/json?origins=$from&destinations=$to&language=en-EN&sensor=false";

$ch= curl_init($link);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$data = json_decode(curl_exec($ch));

$time = 0;
$distance = 0;

foreach($data->rows[0]->elements as $road) {
    $time += $road->duration->value;
    $distance += $road->distance->value;
}
$km=$distance/1000;
echo "To: ".$data->destination_addresses[0];
echo "<br/>";
echo "From: ".$data->origin_addresses[0];
echo "<br/>";
echo "Time: ".$time." seconds";
echo "<br/>";
echo "Distance: ".$distance." meters";
echo "<br/>";
echo $km;

Nu ved jeg ikke hvad der står på på de andre distancer, men er der kun en, så er din foreach overflødig.