Avatar billede namgrab Juniormester
07. december 2017 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

administrator

OS:  Windows 10/64
PC: lenovo stationær S510

Jeg skal have flyttet en brugerkonto med indhold fra gammel til ny pc (begge med W10), men kan ikke fordi der kræves administratorrettigheder. Hvordan kan jeg 'blive' administrator på min egen personloige pc??
Avatar billede INK Ekspert
07. december 2017 - 21:03 #1
Det burde du allerede være. Gå i indstillinger, konti, dine oplysninger. Her skulle gerne stå du er administrator. Måske findes der en anden administratorkonto, mens du i hverdagen bruger en almindelig "brugerkonto"?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2017 - 21:40 #2
Prøv at logge af med din bruger. Tryk på dit konto billede og log af. Når du kommer til log in skærm kan du så her vælge administrator?
Avatar billede namgrab Juniormester
11. december 2017 - 13:22 #3
Som du siger, er jeg på begge mine pc'er opført som administrator. Problemet opstod i forbindelse med en overførsel af samtlige data til anden pc, hvor jeg ikke fik tilladelse med den begrundelse at jeg ikke var administrator. Jeg har ikke forsøgt igen, men købt  LAPLINK overførselsprogram og afventer resultat af denne operation.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2017 - 16:15 #4
LAPLINK blev løsningen?
Avatar billede namgrab Juniormester
11. december 2017 - 17:31 #5
Ja, ser du, jeg er ikke kommet rigtig i gang med Laplink endnu pga. travlhed. Forventer at overførsel bliver problemfri. Laplink har jo erstattet 'let overførsel' fra Microsoft, men skal altså købes! Da jeg gerne vil have programmer overført ud over data, afventer jeg en besked fra Laplink om en evt. upgrade, som muliggør dette. Regner med at dette vil gøre det muligt at overføre de programmer, som jeg oprindeligt har på CD_ROM. Den nye pc har ikke CD/DVD drev!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2017 - 17:57 #6
Ok.
Avatar billede namgrab Juniormester
19. december 2017 - 15:10 #7
Opfølgning:

Efter installation af LAPLINK PCMover pro (!) er det lykkedes (om end med noget bøvl undervejs) at foretage de nødvendige overførsler, så alt kører (nogenlunde) som det skal, men under alle omstændigheder væsentligt hurtigere end med den gamle MSI PC. Herligt!  God Jul