Avatar billede torben lind Forsker
10. december 2017 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med adgang til at læse/gennem til fil win10

Hej allesammen.
Jeg har fået et problem med at få adgang til en fil,der har forbindelse med mit lager program,jeg får følgende advarsel:    No permission to save file C:\Program Files (x86)\LoMag\Baza danych\firma.mdf. Prior to the performance of current operation, give permissions for user DESKTOP-BSJR3TR\Torben.
Hvis jeg læser rigtig har jeg været inde i sikkerhed for følgende fil der er problem med og der står at jeg har fuld kontrol til at gøre hvad jeg vil.Er der en der måske har en forklaring på hvad der kan være galt?
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. december 2017 - 15:28 #1
Kan du finde filen på din computer:

C:\Program Files (x86)\LoMag\Baza danych\firma.mdf

Hvilke rettigheder har du på den fil ?

Og her skal du kigge på brugeren: DESKTOP-BSJR3TR\Torben
Avatar billede torben lind Forsker
10. december 2017 - 17:02 #2
Hej Jakobbo.
Tak for dit hurtige svar,jeg er ikke i nærheden af computeren mere idag,men så vidt jeg husker,har jeg fuld rettighed til at både at læse-gemme og ændre i den fil/program.Problemet er først opstået i Fredags da jeg skulle indtaste nogle vare i programmet og der kunne jeg ikke lave en backup af det indtastede.Jeg vender tilbage engang i morgen aften,efter jeg har tjekket engang mere.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
11. december 2017 - 18:08 #3
Hej Jakobbo.
Jeg har nu kigget på mine rettigheder og jeg har fuld ret til at læse/rette/gemme i denne mappe/fil.
Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
17. december 2017 - 08:32 #4
Jeg lukker her,da der ikke er kommet nogle brugbare løsninger.
Torben