Avatar billede shemeri Praktikant
11. december 2017 - 11:30 Der er 2 kommentarer

telefonbog REST service

Hej,
Jeg prøvede at finde en REST service til elektronisk telefonbog hvor jeg kan slå op en mobiltelefon og så får navn og adresse tilbage hvis numret er ikke hemmeligt.

Hvem tilbyde sådan service måske gratis eller mod betaling?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2017 - 11:37 #1
Prøv at google web service telefonbog.
11. december 2017 - 12:56 #2
Hm... Der lå en api til 118's erhvervsafdeling tilgængelig på et tidspunkt, men hvor meget det snart har at sige ved jeg sgu ikke. Færre og færre numre registreres, så det er lidt en sejlet kutter med telefonbøger.
Det absolut bedste værktøj jeg kender til er en mobil application der hedder truecaller. Finessen her er, at den i høj grad baserer sig på at brugere selv tilmelder sig samt "stemmer" om numre. Således kan man ofte sortere fx telemarketings opkald fra. Håber det kan bruges.