Avatar billede mccookie Seniormester
11. december 2017 - 22:56 Der er 3 kommentarer

Fik rækker som begge indeholder samme værdi, men kun en kan være aktiv!

Hej,

select
distinct(adresse) as adr,
(SELECT count(adresse) from server_XXX where aktiv = '1' and adr=adresse) as antal

from server_XXX
having antal > 1

Jeg leder efter de poster hvor der er mere end en post aktiv pr. adresse..... og det finder jeg fint med ovenstående....... men jeg vil gerne lidt mere!

jeg vil gerne finde den nyeste post og sætte alle andre til aktiv = 0

Adr        | Qty
adrese 1 | 2
adrese 2 | 3
adrese 3 | 2
adrese 4 | 4

Jeg kunne trække alle adresserne ud i min php script og så søge efter den nyeste post, og sætte alle øvrige til aktiv = 0
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2017 - 03:01 #1
Noget a la:

UPDATE server_xxx sx
SET aktiv = 0
WHERE EXISTS (SELECT * FROM server_xxx sx2 WHERE sx2.adresse=sx.adresse AND sx2.tidsfelt > sx.tidsfelt)
Avatar billede mccookie Seniormester
12. december 2017 - 07:47 #2
Hej Arne_v

Hvad UPDATE server_xxx sx (Specielt sx)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2017 - 13:55 #3
Fprdi server_xxx bruges to gange i SQL, saa giver jeg den ene alias sx og den anden alias sx2.