Avatar billede loonitun Juniormester
14. december 2017 - 12:40 Der er 4 kommentarer

Sende info til php side

Hej i kloge folk ;)

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.

jeg har et script, som lader folk opdatere en tabel live, og den poster så info efter et confirm er givet af brugeren, alt dette forgår i js og virker rigtig fint, indtil man reloader siden, da intet bliver sendt til min validations side og derfra til min database.

mit spørgsmål lyder på om jeg kan få den data brugeren ændre, sendt til et php side ( min validations side ). jeg har forsøgt at lave det som en session array ( da der er flere data ) men jeg har ikke rigtig kunne få det til lykkes, og er simpelthen ikke stærk nok i js til at finde ud af det.
Koden ser ud som følger i mit js.

// ved ændring af item køre denne function
onMove: function (newItem, callback) {
    var oldItem = items.get(newItem.id);
  // her kommer en pop up der spørger om bruger er sikker
    if (confirm('Do you really want to move the item ' + oldItem.content +
        ' from ' + oldItem.start + ' ' +
        ' to ' + newItem.start + '?'))
        {

              " her er det jeg skal have enten sat en cookie jeg kan læse på min php side eller session
            der er en save change knap på siden som sender bruger til validations side
                        ideen var at hver item for deres egen session så jeg kan loope gennem dem i validator
            men eneste løsning jeg indtil nu har lavet er en location.replace , hvor url indeholder data jeg skal
                        tjekke som kan tilgåes via en $_get ... "

        }
    else {
      callback(null); // cancel editing item
    }
  },

Jeg ved ikke om mit problem kan løses simpelt, men jeg har set mig lidt blind på det her og håber nogle kan komme med et forslag til hvordan det kan løses, altså at sende X data til en php side fra en js side.

/looni
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. december 2017 - 12:52 #1
Tror løsningen hedder jquery/ajax. Javascript er client site og PHP server site.
Avatar billede Slater Ekspert
14. december 2017 - 13:00 #2
Jep, AJAX eller et sideskift af en eller anden art. PHP kan ikke læse cookies og Javascript kan ikke læse sessions. Du kan kun sende data fra klient til server ved at loade en ny server-side (PHP) side og sende data med som parametre der.
Avatar billede loonitun Juniormester
15. december 2017 - 10:31 #3
Ja det lidt mit problem hehe, min tanke var at brugen lavet de ændringer der var ønsket ( og disse ændringer gemmes i en eller anden metode, hvor til jeg kan sende alt data til en ny side ( min validation side, som er php ) .

Jeg have forstået det på den måde at man gode kunne lave et array, session eller cookie, og sende det videre, men indtil nu hænger jeg lidt fast.
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2017 - 11:01 #4
Jamen du kan også godt sende data videre, men som sagt kun via AJAX eller sideskift. AJAX lyder som om det vil passe fint på dit problem her, så vidt jeg forstår det.

Jeg vil normalt aldrig anbefale w3schools, men deres introduktion til AJAX er den korteste, hvor man forstår pointen, jeg lige kan finde: https://www.w3schools.com/xml/ajax_intro.asp