Avatar billede themanveng Juniormester
21. december 2017 - 21:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overgravet fiberkabel

Hej
Er der nogen som ved hvordan et overgravet fiberkabel bliver samlet? og hvad det koster??

Var desværre lidt uheldig i dag :(

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2017 - 21:30 #1
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2017 - 22:08 #2
Er du sikker på, det er et fiberkabel og ikke et coaxkabel?
Avatar billede themanveng Juniormester
21. december 2017 - 22:48 #3
Ja, det er et lyslederkabel
Avatar billede Xenu Juniormester
22. december 2017 - 08:23 #4
Går ud fra at det er dit eget kabel ellers var der nok allerede en masse aktivitet omkring det sted. Kontakt din udbyder og check din forsikring hvis du har en. Ellers koster det ikke alverden at få det splejset sammen igen, men det er din udbyder eller måske grundejerforeningen du skal kontakte.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. december 2017 - 09:48 #5
#1 link giver en god forklaring.
Du skal dog nok påregne to samlinger, medmindre dit kabel er nedgravet så der er en ring med ekstra kabel. Man laver i mange tilfælde sådan en ekstra kabelring, netop for at kablet kan nå i tilfælde af overgravning.
Avatar billede wjens Guru
22. december 2017 - 10:30 #6
Hvis det er et fiberkabel ind til et enkelt hus, ligger det i et orange plasticrør. Plasticrøret samles med en muffe, hvorefter de puster en ny fiber i fra den nærmeste samleboks. Det er ikke et stort projekt, hvis gravearbejdet er lavet - og det lyder det til at du har gjort :-)
Avatar billede lilleputter Praktikant
02. januar 2018 - 07:12 #7
København.
Billigste firma i København der kan splejse fiberkabel er linkhouse Palle Christensen.
Enkeltmandsvirksomhed med 30 års erfaring og billig.
Flemming k.