Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 08:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP Color LaserJet Pro MFP M176 PCLmS

Har denne printer og får over Windows update hele tiden en besked om en opdatering der skal installeres. Denne opdatering fejler hver gang. Printeren går i dvale efter et stykke tid og kan vågnes op med print job. Jeg har forsøgt at have printer tændt når jeg har søgt på opdateringer, men alligevel fejler det. Priner er tilsluttet over lan kabel.
Alle mine computere kører Windows 10, og det er alle computere der er problem med. I softwaren til printeren er der en manuel opdaterings funktion som jeg har kørt, og her skrives at alt er opdateret til det nyeste software. Så hvorfor vil Win 10 installere software på pc til printer???
Hvordan kan jeg få Windows til at ignorere at kigge efter denne opdatering?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 09:01 #1
Jeg har været inde under de avancerede indstillinger for hardware at der ikke må hentes opdateringer af Windows på en pc. Det løste heller ikke problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 09:20 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2017 - 09:33 #3
Har du kigget hos HP, om de skulle have noget nyere? Det kunne være det løste de andre problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 11:07 #4
Som skrevet er der en manuel måde at opdatere på når softwaren er installeret. Den er kørt og her er alt ok. Jeg har ikke manuelt søgt på HP hjemmeside. Burde softwarens egen opdaterings funktion ikke kunne holde styr på dette?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2017 - 12:28 #5
Der laves en gang imellem om på serveren eller andet, så dén automatiske rutine ikke længere virker. Jeg stoler sjældent på de automatiske rutiner, og specielt ikke hvis de ikke finder noget.

Det er let lige at tjekke på https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-color-laserjet-pro-mfp-m176-series/5303437
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 13:51 #6
Prøver at hente og installere det du foreslår og ser om der er en ændring på denne pc her hvor jeg ikke lige har ændret noget
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 14:04 #7
En fjernelse af software og driver med Revo Uninstaller samt en geninstallation af softwaren løste problemet. Tak Ole og god jul :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2017 - 17:12 #8
Jo tak. . Og god jul til dig