Avatar billede micaud Mester
27. december 2017 - 01:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Antal mails fra afsender i Indbakke

Hej.

Jeg forsøger at lave et VB script, hvor jeg kan få listet i Excel antallet af mails fra afsendere i hele min Outlook indbakke.

Simple eksempel:

Mails i Indbakke:
AA@AA.com
BB@BB.com
AA@AA.com
CC@CC.com
AA@AA.com

Excel output:

Afsender:            Antal
AA@AA.com        3
BB@BB.com        1
CC@CC.com      1

Kan det ikke lade sig gøre, for jeg har googlet i flere timer nu?

Outputtet skal bruges til at oprette subfolders til de afsendere, som har sendt mere end 30 mails --> efterfølgende skal det samme ske for Sendmails, således jeg kan få samlet alle modtagne og sendte mails til alle kunder, hvor der er udvekslet mere end 30 mails i én subfolder kaldet kundens navn.

Håber der sidder en, der kan klare denne opgave.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2017 - 09:43 #1
Det vil nok være simplere bare at lave en liste med afsendere og importere den i Excel. Excel kan sortere og derefter lave optælling af ens linjer.
Avatar billede micaud Mester
27. december 2017 - 09:55 #2
Ja, det kan du godt have ret i, men hvordan importere jeg blot listen af afsendere?

Hvis jeg laver en eksport fra Outlook, så får jeg selve mailen med over.
Avatar billede micaud Mester
27. december 2017 - 10:00 #3
Ahhh fandt det her

https://www.extendoffice.com/documents/outlook/3669-export-outlook-sender-addresses.html

Mange tak, nogle gange behøver man ikke bruge VBA :-)