Avatar billede bsn Forsker
27. december 2017 - 18:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon LBP 5200

Når jeg skal isætte ny farvepatron, kører den ikke langt nok frem, til at patronen kan komme i...???
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. december 2017 - 19:20 #1
Prøv at slukke printeren, og lad den stå slukket i nogle minutter.
Tænd derefter igen og vent at se om ikke den kommer "til fornuft".
Den skal muligvis først lige arbejde lidt.
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
28. december 2017 - 08:13 #2
Tak for svar..
Det har jeg prøvet...flere gange...uden resultat....:(
Lidt bonusoplysning...
Det er den gule jeg skal skifte, og den er tom i printeren...
Når jeg kører alle farver en af gangen, så når den kommer til Sort, kører den ikke helt frem, så jeg kan tage den sorte ud ... det samme med den gule...kører ikke helt frem...
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2017 - 10:45 #3
Jeg ved ikke om dette link kan hjælpe med en løsning, men der står noget under "2" om positionen af en knap ved skift af toner.
Jeg har aldrig selv haft en laserprinter, kun blækprintere, så jeg må indrømme at jeg ikke kende ret meget til denne printertype.

https://pic2url.dk/Udklip-canonPNG
Avatar billede bsn Forsker
28. december 2017 - 12:07 #4
Tak for svar...
Ja, jeg kender til dette...
Har haft kontakt til Canon Danmark...
De foreslår, at "tvinge" toneren til den rigtige position ved at tage i håndtag, og presse ind mod mig selv, hvis jeg skal undgå, at sende den til rep. og det er nok dyrere end at anskaffe en ny desværre...
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2017 - 13:06 #5
Der er et firma i København der reparerer printere. Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du bor man jeg mener de har rimelige priser:

https://www.printstation.dk/se-alle-butikker/amager.aspx

Det er da værd at prøve

Der er rigtigt hvad du nævner, at det er dyrt at fået repareret en printer.
Jeg ved jo heller ikke hvor gammel den er, men har på fornemmelsen at den er ud over garantiperioden.
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
02. januar 2018 - 08:35 #6
Nå, den stillede sig i den rette position, efter utallige slukninger og patronfremkørings forsøg...så no harm done...:)
Avatar billede bsn Forsker
07. februar 2019 - 00:29 #7
Har smidt printer ud...