Avatar billede Christina F Novice
27. december 2017 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er minimumskrav til at spille SCGO

Min søn på 13 år har sparet sammen til en stationær PC til at spille SCGO på, men hvad vil I anbefale af minimumskrav til PC'en, hvis den stadigvæk skal være brugbar om 3 års tid. Hans budget er 5-8.000 kr + skærm.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. december 2017 - 23:34 #1
Dette spil kræver ikke meget, og kan vist spilles på alle pc.er
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/counter-strike-global-offensive/11422

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=2323&game=Counter-Strike:%20Global%20Offensive

Hvis der er andre spil, som han vil spille, skal han nok i stedet undersøge, hvad de kræver.
I google skriver man bare spillets navn efterfulgt af requirements, så får man link til sider, som beskriver, hvad der kræves.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. december 2017 - 17:59 #2
Hvis han under alle omstændigheder vil have det, som man betegner som gamer computer, kan jeg umiddelbart pege på en Lenovo Legion Y520, som Elgiganten har på tilbud til 5.999 kr. nu. Der får man rigtig meget for pengene med stort grafikkort, og ssd disk.
I næste uge har de et tilbud på en Acer Aspire også til 5.999 kr. (nedsat med 4000 kr.) De indeholder og kan stort set det samme. Bl.a. samme grafikkort, samme størrelse ssd disk og samme antal ram. Eneste forskel er, at Acer har indbygget trådløst netværk og bluetooth. Ellers ingen forskel.
Vil han have noget bedre end det, så vil prisen stige drastisk.
Uanset hvad han køber, kan han ikke fremtidssikre sig, da det går rigtig hurtigt p.t., men de burde være store nok i en rimelig tid fremover.
Avatar billede Christina F Novice
28. december 2017 - 21:42 #3
Hvad er forskellen på om grafikkortet hedder 1060/ 3GB eller 1060/ 6GB. Jeg kan se at der ofte er en prisforskel på 1000 kr., men er det pengene værd?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. december 2017 - 22:07 #4
Det er hukommelsen på grafikkortet. Desto mere hukommelse - desto bedre og hurtigere vil den kunne læse og vise grafik.
I mine øjne er det ikke prisforskellen værd, medmindre man med stor sikkerhed ved, at man har et spil som kan udnytte det. Er der noget som hurtigt falder i pris, så er det grafikkort, idet der hele tiden kommer nye.
Det spil du spurgte til kræver f.eks. "kun" 256 mb ram på grafikkortet, og 3gb er lig med 3000 mb.
Et 1060 med 3 gb er faktisk et rigtigt godt grafikkort og et af dem, hvor man får mest kvalitet for pengene.
Så gem de 1000 kr. og skulle der mod forventning om 1 år eller 2 være brug for noget bedre, så har man pengene til den tid, og kan købe noget bedre meget billigere end man kan i dag.