Avatar billede kingoman Mester
27. december 2017 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg ''gæste netværk''?

Hej,

Jeg er Yousee kunde og har router Netgear CG3000.

Jeg har igennem længere tid tænkt på at få oprettet et ''gæstenetværk'' Så folk kan logge på dette, istedet for at logge på mainnet og risikere at inficere mine ting (groft sagt). Men hvordan gør jeg dette, og er jeg nødt til at kontakte (og betale) yousee for sådan en løsning?

På forhånd tak for inputs og god (bag)jul :)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2017 - 00:37 #1
du bliver inficeret alligevel.
man kan ikke have gæstenetværk, men man kan have gæstebrugere på netværket.
det er ligemeget, en forbindelse er en forbindelse. hvis jeg har virus og logger på, får du den.
Avatar billede kingoman Mester
28. december 2017 - 00:53 #2
Så reelt set er jeg nødt til at købe en til router og tilslutte en helt anden opkobling på denne?
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2017 - 08:45 #3
#1 Ikke hvis det er lavet korrekt. Og du kan naturligvis godt lave et gæstenetværk med det korrekte udstyr.

#2 CG3000 understøtter ikke denne mulighed: https://forum.yousee.dk/coax-9/gaeste-adgang-til-netvaerk-1384
Så ja, du skal ud og have fat i en anden router med muligheden for et separat/gæstenetværk. Men den skal ikke bare smides i forlængelse af CG3000. Den skal erstatte din CG3000 som router (dvs. CG3000 skal blot fungere som modem: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/saadan-tilslutter-du-en-separat-router-til-dit-netgear-modem/cg2000-cg3000-cg3200?icid=_kundeservice_yousee_dk_bredbaand_installation-og-opsaetning_saadan-tilslutter-du-en-separat-router-til-dit-netgear-modem_cg2000-cg3000-cg3200 )
Men du skal undersøge hvordan en evt. ny router håndterer gæstenetværk (læs et par anmeldelser, se i manualen mv.). Det vigtige er, at trafikken mellem gæstenetværk og de(t) øvrige netværk ikke kan tale sammen.
Avatar billede kingoman Mester
28. december 2017 - 10:48 #4
Tak for svar, det må jeg kigge nærmere på !