Avatar billede exabb Seniormester
01. januar 2018 - 20:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

YouSee TV & Film

Jeg kan ikke afvikle denne app på vores nye tablet: "Hanspad 133 Titan 2" med Android 5.1.1 og 2 Gb Ram:
http://www.hannspree.eu/en/tablet-pc/tablets/SN14TP1B

App´en loader og starter helt som på vores andre tablets, men efter et minuts kørsel pixelerer og fryser billedet mens lyden kører videre. Efter yderligere et minut eller der omkring stopper lyden også og der vises nu en "buffering cirkel" midt på skærmen der når til 51%. Den kommer aldrig videre og app´en forbliver i denne tilstand.
Vores andre tablets fryser også billedet en gang i mellem imens der bufferes, men så kommer de da igang igen. Det gør den her tablet ikke, er der noget at gøre?
Avatar billede Carnac Forsker
01. januar 2018 - 23:51 #1
Har du fået den på et Black Friday tilbud el.lign. til halv pris?
I så fald er det muligvis årsagen til at du har fået den til halv pris.

Android 5, Lollipop, så er vi 3 generationer tilbage.

Køb aldrig Hardware med Android der er mere end 1 generation gammel, da mange apps kun opdateres 2-3 generationer, hvilket vil sige at køber man Hardware der er 3 generationer gammel, så bliver den lynhurtigt obsolete.
Avatar billede exabb Seniormester
02. januar 2018 - 00:30 #2
Jeg ved ikke hvorfor du tror jeg har fået den til halv pris? Jeg købte den for 6 måneder siden til fuld pris, 2500 kr,  og det sælges den stadig for.
Der må da være mange andre end mig der benytter en tablet med Lollipop, så det kan vist ikke være problemet. YouSee´s app bør da også være bagudkompatibel mere end et par generationer.
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2018 - 08:14 #3
Det var da en ekstrem overpris for en tablet med Android 5 og så dårlige specs ellers.
Det sagt burde den stadig kunne afspille video fra Yousee, men vi har nok ingen muligheder for at hjælpe dig med det her. Du får sandsynligvis meget mere ud af at kontakte Yousees support, som plejer at være ganske god.

Det problem, du nok vil få, er at din tablet er et komplet ukendt mærke med en komplet ukendt CPU lavet af et kinesisk bambusmærke. Hvis fejlen ikke er åbenlys for dem, eller det er noget de har set før, vil de ikke have mange muligheder for at afprøve det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2018 - 09:37 #4
Jeg er enig med alle - gammel version af Andrioid, men den burde altså virke alligevel.

Hvis ikke YouSee support kan hjælpe - så må du den tunge vej med at gendanne din tablet til fabriksindstillingerne, og se om det kan afhjælpe problemet. Grunden er at en tablet er noget mere lukket end en PC, så man kan ikke lave samme slags fejlsøgning, som på en PC. Dermed bliver det lettest at nulstille den, ved at fabriksgendanne den.

Hvis ikke den virker efter sådan en tur, er der noget ved GPU´en (grafikkortet) der gør, at den ikke er god til streaming.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2018 - 10:38 #5
I Play Butik vedr appen er rådet fra yousee, at du skal ringe på 7070 4040 og få hjælp eller fejlmelde app, så de kan tilpasse app.
Avatar billede exabb Seniormester
02. januar 2018 - 14:34 #6
Til dem der synes den er for dyr, så købte vi den pga en stor lækker 13,3" LED skærm og en kraftig og velkendt Cortex A-53 CPU.
Den streamer Netflix i full HD uden problemer så der er noget andet galt, men det kan vist ikke løses via dette forum.

Tak claes57 jeg tager problemet op med YouSee
Avatar billede Slater Ekspert
02. januar 2018 - 14:49 #7
Cortex-A53 er en arkitektur, ikke en bestemt processor. Dvs. det er bare en definition på hvordan processoren skal strukturere og behandle data. Selve processoren i din tablet hedder RK3368, og er lavet af Rockchip, en taiwanesisk producent der kun laver processorer til billige no-name tablets. Den er hverken velkendt eller kraftig.

Mht. skærmstørrelse, så er det kun marginalt dyrere at lave en skærm større, så længe antallet af pixels er det samme. 13" tablets er kun sjældne fordi ikke så mange ønsker dem.

Det sagt, så er det kun godt hvis du er glad for din tablet ellers.
Avatar billede exabb Seniormester
11. januar 2018 - 20:18 #8
UPDATE11-01-2018:

I dag opdaterede vi Yousee´s app og nu virker web-tv korrekt