Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
02. januar 2018 - 15:25 Der er 5 kommentarer

Ændret internal ip-adresse og dermed også brugernavn og kodeord?

Hej jeg skal slukke for internettet på min router og har derfor brug for at kunne logge ind på den. Det viser sig at routerens ip-adresse ikke er den samme som den der står i manualen til routeren og jeg går derfor udfra at den computermand, der hjalp os med at sætte den op i sin tid har ændret ip-adressen. Jeg har nu nulstillet min router og oplever ikke at kunne logge ind på routerens-webside selvom jeg bruger default brugernavn og password. Jeg tænker at det måske hænger sammen med at ip-adressen er blevet skiftet?
Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Ps det er en Thomson TWG870TS
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
02. januar 2018 - 15:27 #1
Når jeg skriver den originale ip-adresse ind i søgefeltet står der "ingen forbindelse"
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2018 - 15:58 #2
Prøv at lave en "Reset" og log på  som beskrevet herunder:

https://www.router-reset.com/reset-manuals/Thomson/TWG870
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. januar 2018 - 16:02 #3
Eller åben kommandoprompten (windowstast -> cmd -> enter) og skriv ipconfig. Der er en linie der hedder default gateway, det er den der er routerens IP.
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2018 - 16:03 #4
Her er lidt mere:

http://modemly.com/Thomson-TWG-870-router-setup

Prøver du at få forbindelse til routeren med kabel eller trådløst?
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
02. januar 2018 - 16:20 #5
Med trådløst. Tak for buddene! Jeg endte med at kunne ordne problemet på en anden måde (som ikke lige er relevant her i denne tråd).