Avatar billede MetteCrone Novice
03. januar 2018 - 16:02 Der er 9 kommentarer

Tablet til skole og let kontorarbejde?

Hej
Jeg skal starte på en kort uddannelse som med tiden gerne skal blive til en læreplads, så jeg skal have mig en tablet eller bærbar.
Men..
Da jeg har en stationær derhjemme jeg laver alt grafisk arbejde ved er der så evt. en tablet med tastatur jeg kan nøjes med? Skal gerne kunne bruge officepakken, herunder især excel, word og outlook uden man bander for meget.

Derudover er den jo bare til spas, film og tegneserier og skolen er kun 10 uger med små forløb indimellem.

Nogen der har nogle gode forslag ? :)
Avatar billede MetteCrone Novice
03. januar 2018 - 16:03 #1
Det er generelt kontorarbejde det handler om :)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2018 - 17:42 #2
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2018 - 17:45 #3
Tablet skal kunne køre windows ? hvad ned en pc

godt bud kunne være denne her https://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=119&products_id=7681
Avatar billede posten Ekspert
04. januar 2018 - 06:15 #4
nu skriver du jo intet om dit buget så jeg foreslår denne nye pc der pt er på tilbud : https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE81A5006RMX/lenovo-ideapad-120s-14-barbar-computer-mineral-gra 1999.- + office 365 til 599.- (kun 1 nøgle/pc) det med der kun er 4 ram i den er en ulempe når du henter de store win. opdateringer ellers har min far stor glæde af den jeg har købt  til ham
Avatar billede MetteCrone Novice
04. januar 2018 - 19:49 #5
Nu var jeg lige i elgiganten i dag og kigge og fandt nedestående computer. Er den total overkill til kontorarbejde, let videoredigering og photoshop? Jeg har som sagt en stationær derhjemme jeg sidder med de tungere programmer på allerede og køber egentligt kun en bærbar fordi jeg skal på et 10 ugers kursus. Men det er da fedest den også er sjov bagefter og holder bare nogenlunde godt :)
Avatar billede posten Ekspert
05. januar 2018 - 01:02 #7
vil fra råde dig at bruge dine sparepenge på hp vil anbefale du køber en lenovo i stedet for : https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablet-og-ipad/LE80V4003GMX/lenovo-yoga-710-14-2-i-1-pc-solv denne har jo kun 4 ram i sig men kan udbygges til de 16
Avatar billede MetteCrone Novice
05. januar 2018 - 01:49 #8
Hvorfor vil du anbefale lenovo frem for hp? :)
Avatar billede posten Ekspert
05. januar 2018 - 07:02 #9
ved køb af hp KAN  du nøjes med en levetid på max 3 år da de generalt har problemer med batteri + div hardware har selv en lenovo ståede for enden af min sofa som kører på 4 år nu UDEN PROBLEMER